10 års bomgaranti-3 års bomgarant

B

blondi3958

Varför har syntet sadlarna: Griffin och Maxam 10 års bomgarant?
Medans Olympic Jessica har bara 3 år?

Frågade min pojkvän angående det, hans svar blev:
- Synteten håller inte så länge och då vågar dom sätta ut 10 års bomgaranti.
Medans Olympic håller längre och får då bara 3 års garanti.

Kan det stämma att en syntetsadel "kolapsar" långt innan 10 år?
Och en Olympic "kolapsar" senare?

Någon som har en annan förklarning?

Varför har billiga syntetsadlar 10 års garanti medans dyrare lädersadlar bara har 3 års garanti :confused: :confused:
 
Jag vet inte men det kanske är bättre bommar i Griffin än i Olympic? Det kan det ju vara även om Olympic är dyrare, då det främst är lädret som kostar pengar vid tillverkningen.

Finns ju lädersadlar som har 10 års garanti på bomm oxå, Morris & Nolan t.ex.
 
Finns även de som har livstid.

Ju bättre kvalité ju längre garanti vågar producenten utlova - ju sämre kvalité ju sämre/kortare garantier.

Annars kan även längden på garanti styras av marknaden och behöver nödvändigtvis inte bero på kvalitén.

Dock lång garanti är alltid en säkerhet.
 
Appaloosas sadlar har livstids bomgaranti... gjord i glasfiber.
Tror Passier också har en lång garanti typ livstid... Fjädrande träbom... vilket borde kunna gå sönder...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 283
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 214
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 845
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 105
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp