Älskade första bilden!
I dag trodde vi att vi skulle förlora Orvar!!
Stallägaren hinner ta ut en häst i stallet,sen går hon in igen och ska lägga på täcke på en annan häst innan den tas ut,då hör hon bara hur dottern skriker ute efter hjälp. Då hade Orvar halkat omkull och låg helt still,han försökte inte ens ta sig upp. Dom hämtar grimman och sätter på den,men han vägrar. Dom drar,smackar,viftar,puttar,och han bara ligger där. Dom börjar plocka ut dom andra hästarna in i en annan hage för att det kanske ska få upp honom,men icke. Dom går fram och drar och böjer i ena bakbenet för att känna hur det känns,och det är helt slappt.
Hon ringer mig,men jag hörde inte min mobil då jag var på jobb så hon ringer sambon. Hon säger nått om veterinär,och brutet ben,mer hinner sambon inte höra förens han kastar sig på telefonen och försöker nå mig,han får tillslut tag på mig och ber mig ringa stallägaren,för det har hänt nått med Orvar,och veterinären var påväg. Jag ringer upp stallägaren i panik,men då visar det sig tack och lov att Orvar rest sig,är helt ohalt,och rör sig helt obehindrat.
Hon hade varit säker på att han brutit benet,men nu visade det sig att så inte var fallet,tack gode gud!
Var helt skakis när jag ringde upp henne..
Var ut och tittade till min korv,men han mådde så bra så. Men han lär ha fått sig en rejäl smäll alltså,så han kanske kommer var alite stel nu. Tänkte även låta en kiropraktor kolla igenom han om några veckor för att se så inget vart knas,för han hade nästan gått ner i spagat!
Min älskade stållepålle! Usch vad rädd jag vart i dag...