10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Men visst bor du i skåne numer? vilken del?
Jag är eventuellt på väg att dra mig lite längre söder ut (bor i nordöstra skåne nu), i så fall så kan jag hjälpa dig att fylla några platser så du slipper bli frestad att betäcka ;)

nordvästra skåne :D Jobbar i Höganäs. Förresten, OT, men vad jobbar alla med? Måste ju veta vad alla i "familjen" gör? :D

Kommer flytta till en by utanför Ängelholm. Komsi komsi!!

Åååh jag blir så himla avis!
Jag vill ha gård, men eftersom man lär tänka lite på lilla mig som varit lite rädd för att köra bil och kommer säkert aldrig få ett körkort (känns som det nu). Så lär gården ligga hyfsat så det finns gå/cykelavstånd till busshållsplats.

Sambon min vill helst inte bo förlångt ifrån centrum heller, snacka om ilandsproblem ;) MEN hur som helst har vi ev första tjing på svärfars gård när han längre inte vill ha den och där finns möjlighet till och ha hästarna med, dock inte jätte mycket mark men räcker iaf. Kan alltid hyra betesmarker som sagt.

Var ut till min flicka igår, eller flickor och gosade länge och väl med lillan. Alltså hon är så otroligt sällskapssjuk så man blir irriterad på henne, och att få ordet "Sluta, gå härifrån" det finns inte i hennes värld :angel:

Jag tror hon kommer uppskatta när vi sätter igång i höst igen och då ska jag tamefasen göra det också och inte skjuta på det. För tjejen har visat tidigare att hon älskar att få komma ut och vara med liksom.

Längtar tills man sitter där på ryggen och hoppas hon är en snäll ängel då :angel: Tror helt ärligt hon kan vara den som gör rodeokonster med mig på senare, vad tror ni? ;) Haha

det är ju krav att alla SKA visa foto eller film från första man sitter på sin häst! ;) Även första gången i trav och galopp o sen hopp! Så det så ;)

Då bor vi ju inte så långt ifrån varandra.

Jag jobbar som djurskötare (suggor, bb avdelning). Vad jobbar du själv med?

Maja, du behöver inte vara avis, du har ju haft ett sto och tack vare henne fött upp tre fina killar - verkligen något att vara stolt över! Sen behöver du ju inte drabba av beslutsångest heller vad gäller betäckning.

Molin, har du inte möjlighet att ta körkort? måste ju vara hopplöst utan. Fast det är säkert en vanesak.

det är ju krav att alla SKA visa foto eller film från första man sitter på sin häst! ;) Även första gången i trav och galopp o sen hopp! Så det så ;)

Haha ojoj, då får ni säkert se flygbilder på mig då ;)
Gud nu blev det verkligen och längta tills att få sitta på ryggen. Hon har sådan fin och rund rygg också vilket lockar ännu mer :angel:

Då bor vi ju inte så långt ifrån varandra.

Jag jobbar som djurskötare (suggor, bb avdelning). Vad jobbar du själv med?

Maja, du behöver inte vara avis, du har ju haft ett sto och tack vare henne fött upp tre fina killar - verkligen något att vara stolt över! Sen behöver du ju inte drabba av beslutsångest heller vad gäller betäckning.

Molin, har du inte möjlighet att ta körkort? måste ju vara hopplöst utan. Fast det är säkert en vanesak.

Jodå, jag har övningskört ett par ggr nu faktiskt, trodde aldrig jag skulle komma till det eftersom jag är livrädd för att sitta bakom just ratten, annars älskar jag att åka bil :)

Och alla ggr har gått över förväntan och karln säger det varje gång, var inte så blyg/rädd du kan köra bil utan problem. Du lär bara tro på dig med! Hm, låter som jag, blygis Malin!!

BTW, jag jobbar med böcker.
Jag plockar, packar och skickar böcker... Evighetsgöra i princip eftersom alla beställer ganska mycket böcker nu för tiden.. haha

Jag har inget särskilt för mig ikväll så jag fortsätter spåna om betäckning :angel:

Förlåt Maja.

Jag har ju dressyrstammade hästar som jag även hoppar lite med (mamman till Fendi alltså) och även Fendi kommer väl att få både hoppa och dressyra skulle jag tro. Jag rider på hobbynivå men givetvis vill jag ända utvecklas som ryttare och förbättra mina resultat.

Så om man trots allt skulle betäcka så har jag funderat ...

Antingen en ren dressyrhingst och då har jag funderat lite på Sir Donnerhall två, eller kanske Sohn der Sonne. Eller någon av Blue Hors hingtar.

Eller så har jag funderat lite på en PRE hingst. Men vissa av den rasen rör sig ganska symaskinsaktigt så jag vet inte om jag vågar. Men jag tror nog avkomman hade blivit trevlig att rida och fått mycket utstrålning. Jag har haft halvblod i ganska många år och ibland känner jag att jag vill testa något annat helt enkelt :)

Har även haft vilda funderingar att betäcka med en welsh cob sen jag skaffade welshmountainponnyn till barnen. Welshar är underbara :love: Tänk om man kunde få en i lite större storlek? Fast om jag ska betäcka med en welsh cob så blir det nog Fendis mamma som får betäckas så den inte blir för liten. Kan tillägga att både Fendi och hennes mamma har mycket gummi i benen, lätt för att länga och korta och har mycket elasticitet och schwung i steget. Däremot skulle jag vilja att de hade lite mer knärörelser, och där kanske pre:n har något att tillföra?

Några reflektioner? :D

Senast ändrad:

Igår slängde jag upp ponnyns medryttare på Uri :angel: Först fick hon hänga för att se hur han reagerade. Det blev ingen reakion alls, så hon slängde över benet och satt på honom någon minut. Jag tror knappt han märkte det. Duktiga ponnyn :-)

179995_10150869645912343_557857096_n.jpg
Nej, han baxnar inte under hennes tyngd. Han stod sådär redan innan jag slängde upp henne :-P

Annars är det bara bete nu,inget annat sen snart två månader, så vi ska inte göra nåt mer förrän i höst. Då blir det skor på och lite promenader :) han blir tyvärr omfotad av att gå på grus.

men tänk vad spännande när jag själv sitter där! Det får dock vänta tills han växt till sig.

Senast ändrad:

Duktig pålle! Han verkar ju tycka det hela är ganska ok :)

Jag brukar också hoppa upp inomhus först, blir nog det med Fendi också skulle jag tro.

Häftigt Glim!!

Jag hoppar inte upp inomhus, händer det något är man (jag) råkörd, been there done that :)

Jag jobbar som säkerhetsansvarig och ansvarig för krisberedskap. Varierande och halvt paranoidt jobb ;) himla roligt iallafall och man vet inte vad som ska hända eller på vilken tid på dygnet någon ringer.
Sassiball, vi får träna ihop sen :D

Jag var också skiträdd att köra bil och tog körkort sent. Jag hade ingen som övningskörde med mig så jag körde allt på skola.
Dit jag ska flytta är ju bra att kort men det går bussar och det är aldrig långt till en hållplats :)

Pst jag skulle inte lägga något annat än halvblod ;) Jag är inte imponerad av Pre gångarter eller exteriören.
Sir Donnerhall, Skovens Rafael och Bordeaux är mina favorithingstar i dressyr ;) ampere också!

:o Tack. Men lite surt att hon envisades med att ge mig underbara pojkar när jag hela tiden ville ha flickor... :cry: Då hade jag inte ens funderat, jag hade betäckt! :D

Kul att ni är några som funderar på det, och som treåringar är det ju klockrent när man inte tappar just nånting i utbildning.

Glimfeather: Åh vad kul!!!! Grattis till lyckad första uppsittning! :laugh:

Alla ni som funderar på gård, haha, DÄR slår jag er i alla fall för den drömmen blev sann för mig i höstas! :devil: :love: Det är så himla underbart att kunna bestämma allt kring hästarna helt själv, utevistelse, mat osv. Jag lever drömmen och kan bara rekommendera er andra att följa med!

Kl
Här blev det lite knas igen. Jag tror nog att jag håller bra som exempel med snabba ändringar. :D Lillen fick plötsligt inte plats på betet längre när ägaren till den andra åringen fick problem, så han blir hemma. På söndag kommer syrrans ponny hit och stannar typ två veckor när hon är borta. Under den tiden ska jag lära Kaptenen vara handhäst. Sen kommer en kompis hit nästa helg och stannar heja helgen, då ska han få prova gå bredvid vagnen. :) Så det löser sig ju ändå allting! :D

Och just det, jag jobbar som personlig assistent. :) Dygnsjobb vilket är urskönt när man har häst! Blir naturligt vilodagar och däremellan är jag ledig hela dagarna och har gott om tid att motionera hästarna under dygnets ljusa timmar - även vintertid! Nackdelen är ju att sambon måste hjälpa till en del med in- och utsläpp, men jag gör ju iordning allt på morgonen innan jag börjar så han behöver bara öppna så är det klart. ;)

Liiite längre norrut än vad jag hade tänkt mig, typiskt. ;)
Men jag söker jobb just nu, så vi får väl se vart det bär av i slutänden!

Jag har precis tagit examen som biomedicinsk analytiker, enkelt förklarat så jobbar jag på labb och analyserar allt ni kan tänka er. Mycket roligt jobb som dessutom är väldigt brett! Förutom analyser av olika slag så är det även en "BMA" som utför diverse funktionsundersökningar på patienter, tex EKG, arbetsprov, ultraljud av blodkärl, nuklearmedicinska undersökningar mm.
Nu i sommar jobbar jag på kemlab, både på provtagningen och med ett av analysinstrumenten :laugh:

Hoppar in och sällar mig till skaran som drömmer om gååård! Jag vill ha en massa mark och samla på hästar,.. Och plats för inackorderingar så alla mina vänner kan ha sina hästar hos mig :P Men det får vänta, sambon är inte redo för gård ännu och som ny-exade studenter skulle vi aldrig få lånelöfte. Men om några år....

Jag går ut juristlinjen i augusti så jag ska ta mig i kragen och börja söka jobb snart. Vad kul det är att få veta lite mer om alla! Som ngn sade så är vi nästan som en liten familj som följts åt med våra små stjärnor! Ngn gång skulle det vara kul att hälsa på om man får vägarna förbi :)

Ja, håller med om att det är roligt att få veta lite mer om er alla :)
Vi får kanske ta och fixa en 10orna/buketräff på typ falsterbo/GHS/Globen, skulle vara roligt!

Apropå gård, jag har haft mina hemma på egen gård och jag trivdes som fisken i vattnet första året ungefär. Sen insåg jag att det var väldigt bindande och ensamt. Jag trivs mycket bättre i ett stall där en viss service ingår och där det finns många hästar och trevliga ägare till dessa :love: Så om jag nångång i framtiden ska ha egen gård igen så ska den vara så pass stor att jag kan ha inackorderingar! ...får nog jobba några år innan dess jag med ;)

Och jag glömde: TREVLIG MIDSOMMAR!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
663
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka