Sv: 10
rna del 3
Vi betar bara våra för hand än så länge,har ingen "mellanhage" att släppa i,utan är jordiga vinterhagen eller sommarhagen,så vi får handbeta. Har även slängt in en IKEA säck fullproppad med gräs i hagen också.
Nu är sommarhagarna inte så kraftiga i gräset,är mer mot skogsmark,en hel del gräs,men ej sånt där kraftigt gräs som ser så himelskt gott ut,så jag hoppas det går bra!
Planerna är att släppa dom runt 1 Juni,men eftersom det som sagt inte är nån riktig ängsmark så är det mer gult än grönt där för tillfället,så vi får se om dom får vara kvar i vinterhagarna och fodras med hö nån vecka till,eller i fall det går snabbt nu när sommaren ska komma...
Hade ut hovslagaren i går till Orvar,han skötte sig kanon faktist,jätteskönt! Och ÄNTLIGEN så börjar jag se ett ljus i vinklarna på hovarna!

Han har ju varit så otroligt lång och plattfotad sen jag köpte han,och hovisen sa att han skulle göra sitt bästa,men att det bara går att ta lite åt gången så vi inte förstör något,och efter gårdagen så ser han faktist helt normal ut nästan!
Han kvalité har förbättras väldigt mycket,han hade inte en endaste pytte spricka i hovarna nu,utan var jämna fina runda kanter,förr var det ju sprickor efter 2 veckor bara,och vi fick börja verka var 5:te vecka,nu skulle vi börja köra på 8 veckor emellan,bara det är ju ett rejält framsteg,har hoppat fram nån vecka då och då hela tiden,och nu kan han verkas "normalt"! Så glad! Han slet ju även ner ena bahoven jättesnett i början,nu sliter han jämt,fick dock tips om att gå nån dag i veckan på asfalt så sliter han ner lite naturligt också mellan verkningarna.