Var ett tag sen jag skrev här, men sitter och kikar på era inlägg lite då och då.
Tänkte att jag skulle gnälla lite i hopp om att få lite tips och kanske även lite motivation. Jag trivs inte riktigt i stallet där jag har hästen nu, eller jag trivs inte alls. Flyttade hästen till en bekants nyköpta ställe och det lät på hen som att det skulle gå fort att bygga upp boxar, sadelkammare, lösdrift, hagar mm. Men det slutade med att jag och min sambo fick göra allting då jag tyckte att det började bli lite akut när det blev kallare och kallare. Så vi har i alla fall byggt upp två boxar och två hagar varav en med lösdrift. Så hästen går nu tillsammans med en äldre d-ponny på lösdrift sen några veckor tillbaka, vilket känns skönt. Men allting känns så tråkigt då h*n inte verkar intresserad av hästar öht, utan tar väl in hästen och ryktar den en gång varannan vecka.. Det är jag som får mocka lösdriften och fylla på nya rundbalar med hö när det tar slut. När vi pratade om allt innan vi tog dit hästarna så verkade det så himla bra och h*n verkade väldigt intresserad. Sen är ju stallet långtifrån klart. Det finns inga fönster och knappt några lysen så det är väldigt mörkt där inne och Redhawk hatar att stå där. Han har börjat stegra, skrapa med hovarna, nervös-bajsa och springa runt där inne, vilket inte känns så roligt.
Jag är så van vid att ha en ordentlig sadelkammare där lädersaker håller sig fina, att det är ljust i stallet och att det finns vatten indraget mm. Jag tänker hela tiden på vad jag måste göra i stallet, och det är inte lite saker som måste fixas heller. Men sen vill jag inte lägga den där tiden och energin på att göra det, för jag orkar helt enkelt inte. Särskilt inte när det inte är mitt ställe och sambon är ju verkligen inte förtjust i att lägga sin fritid på att hjälpa mig, det bara förstör mellan oss. Så jag bara går runt och mår dåligt över det och tappar all motivation. Känner bara att det inte är kul med häst längre. Har ingen att dela intresset med, ingen att rida ihop med. Har försökt hitta nytt stall, men finns inget i närheten som har en ledig plats/tar in folk.
Sen är jag väl också deppig för att jag har börjat inse att jag verkligen inte vill lägga så mycket pengar på Redhawk som ägaren begär. Så då känns det tråkigt att behålla honom om jag ändå kommer behöva lämna tillbaka honom snart. Jag vill ju verkligen köpa honom, men jag tänker bara inte betala så mycket då jag och alla andra jag pratat med anser att det är ett överpris. När jag tog hem honom tänkte jag "det löser sig, annars får jag väl bara lämna tillbaka honom", men att jag skulle bli fäst vid honom tänkte jag kanske inte på..
Aja, vi var i alla fall på dressyrträning i lördags. Redhawk brukar vara ganska svårlastad, men det gick otroligt bra för att inte ha blivit lastad sen i juni. Tog kanske 15 minuter när vi skulle dit och när vi skulle hem tog det bara ett par minuter. Han gick in med en gång utan att backa ut igen

Träningen gick väl helt okej. Vi har inte tränat sen i somras och jag har aldrig tränat för den här tränaren, utan jag hoppade bara in för en kompis som inte kunde åka. Redhawk var i alla fall väldigt lugn och snäll. Han slappnar av på ett helt annat sätt i ridhus. När man rider utomhus är han så springig och stark, speciellt sen det började bli kallt ute. Sen har jag fått svar på varför det känns som om mitt högra ben är längre än det andra: det är mitt vänstra ben som är stelt och jag kan inte trycka ner hälen ordentligt. Så på något sätt kompenserar jag genom att sätta mig mer till vänster i sadeln och därför har vi problem med högervarvet då jag sitter och trycker med vänster sittben. Har försökt att stretcha innan ridning nu efter det, men det verkar inte fungera så jag får nog besöka en kiropraktor.
Jag vet att jag inte har bästa sitsen eller rider perfekt, men kan väl vara kul med en film ändå.