Suck, kan man ens tro att det var 25 minus för en vecka sen?
Tänkte samma idag. Nu har vi ju inte haft mer än 13 minus i vinter. Men när jag var i stallet i förmiddags blåste det varma vindar och solen lyste. Vårväder....2 januari?! Konstigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck, kan man ens tro att det var 25 minus för en vecka sen?
Tänkte samma idag. Nu har vi ju inte haft mer än 13 minus i vinter. Men när jag var i stallet i förmiddags blåste det varma vindar och solen lyste. Vårväder....2 januari?! Konstigt![]()
Någon där uppe måste gilla mig för nu blåste presenningen åt fanders,så nu slipper jag lyssna på det och kan ägna mig åt sömmen istället!![]()
Jag har börjat nya året med att kontakta en tränare, så nu finns det ingen återvändo![]()
Låter helt underbart!@sassiball Vi bor en bit upp i Kilsbergen (Bergslagsleden). Vi kommer upp än högre genom att följa "jaktvägar", traktorspår osv. Vi får nog (har inte kollat upp det) inte rida på själva bergslagsleden men vi klarar oss bra ändå. Mycket trevliga galoppsträckor och härliga sandvägar att ha lite tempo på. Samt att hästarna får härlig klättring!
Oj, tur att det inte tog värre ändå, du kunde fått en rejäl smäll i huvudet! Krya på dig.Det har gått toppen med Hugo de senaste dagarna, vi har både lärt oss gå med sällskap ut i skogen och utan sällskap. För två dagar sen gick vi på en promenad på 1-2 timmar. Vet inte hur det hände men han var superduktig trots att det blåste så mycket.När vi kom hem så var han skapligt trött haha.
Vi har även lärt oss använda reflex-boots och reflexer på benen, inga konstigheter. Har även satt på han ett schabrak + täckesgjord, inte brydde han sig om det. Har även varit jobbig på honom genom att slänga plastpåsar över hela han, han undrade mest vad jag höll på med istället för att bli rädd.
Idag skulle vi gå en promenad också, så släpper han som vanligt på ridbanan så att han fick bralla av sig i blåsten. På nått sätt när jag ska kalla in honom så far han bakom mig och bockar. Vanligt för honom men denna gång var jag för nära och han träffar mig på kinden/axeln.Tur att mamma var där och Hugo kom direkt för att se varför jag satt mig ner. Blev att åka till sjukhuset med ambulans. Blev dock förvånad att jag klarade av att leda en hispig häst som en gång försökte dra sig med ett brutet nyckelben till hagen från ridbanan.
Aja, blev inte värre än ett svullet ansikte (med sår efter brodden) och det brutna nyckelbenet. Så nu får Hugo troligen vila några veckor tills armen fungerar igen.
Hade en känsla av att mitt första benbrott skulle hända bland hästar.![]()