Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Hoppade lite med Fendi idag. Så himla kul! Jag tror jag struntar i dressyren tillsvidare, hoppning är roligare
@aida Håller tummarna att allt läker som det ska.
@KrullTroll
Härligt =D
Idag tog jag mig en barbackatur på Miraz vilket var väldigt länge sedan eftersom hon varit lite pigg och busig.
Och måste erkänna att jag var lite nervös i början eftersom jag vet hur hon varit
Men det gick superbra!
Vi travade till och med lite på grusvägen (förstå, grusvägen är MJUK)Och sen red vi in i skogen där det blev mesta delen skritt då och sen avslutade vi med en liten kort galopp i sista backen innan bilvägen. Så mysigt
Bil bakom oss fick vi idag med och det gick ruskigt bra, hon hade koll på den och jag höll in henne med bakändan ifall hon skulle hoppa i luften vilket hon gjort denna vinter som ni kanske minns.
Strax innan vi kom ut på bilvägen igen strax innan vi var hemma så kom en bil också, vi var alltså fortfarande i skogen och man skymtade mest bilen men vi hörde den på långa vägar, en större bil med flak.
Denna for hon i luften för men inget farligt, inte alls som hon gjorde på andra stället när hon plötsligt kunde börja sparka bakut högt om och om igen utan nu var det mer ett hopp upp i luften och lite nervös sen var det lugnt.
Dock blev hon en aningen trippig/pigg efter det och i dessa fall kan ovan bakutsparkar komma om det vill sig.
Blir så trött, jag vet inte varför hon blivit såhär med trafiken plötsligt. Ibland går det bra och ibland kan hon som sagt explodera och då vill man verkligen inte sitta på.
På förra stället hoppade jag ju av till slut på den sträcka där hon fick dessa explosioner för det var ju helt galet
Precis som @KrullTroll så brukar jag ofta variera ridningen mycket med promenader och då går det ju att hantera bättre tycker jag, tur nog har hon inte exploderat fullt ut dom ggr jag suttit på ryggen bara när jag gått med henne och då oftast när bilarna är bakom henne.
Men som sagt, från att ha klarat att ha bilvägen bakom och bilar som kommer från båda håll till detta, vad fan? Man blir så trött!
Jag har just bokat våran första lektion,kl 16 på Lördag!Åh vad skäll jag kommer få,har i princip lufsat i skogen bara dom senaste 15 åren och inte tänkt så mycket på vare sig sits eller hållning....
Kommer få jobba mig blå!
Men det kommer såklart bli skitkul!
![]()
Herregud din toka, barbacka på den jättehästen! Hur kommer du upp?Åh vad jag älskar mitt röda guld! Sträckt ut i galopp på kilometerlånga skogsvägar, barbacka!Kunde jag bara drömma om för några månader sedan, då var det hopp o bock så fort vi tänkte galopp
Kommer åt honom så mycket bättre barbacka oxånär det kommer till samling. Fattar rätt galopp varje gång
Bästa sättet är nog att leja en bilförare som ni kan träna på. Köra fram och tillbaka först långsamt och sedan snabbare när hon blir tryggare. Sedan ha tex en fladdrande presenning hängande bakom bilen och träna på det. Om det går få tag i ett litet släp vore det också bra övning. De låter mer om det är ett litet lätt studsigt släp tex.
Min var helt säker men så blev vi uppjagade i slänten av skolbussen när vi var ute och körde. Nästa gång vi mötte skolbussen stegrade han, vände och skulle springa hem. Då fick vi gå tillbaka några steg och jag hoppade av så fort jag hörde skolbussen närma sig. Stod vid huvudet, pratade med honom och matade med morötter och han bara skakade i hela kroppen. Ungefär samtidigt så bytte de busschaufför vilket gjorde mycket då den nya verkligen saktar ner när han ser oss.
När han slutade skaka så satt jag kvar men gick så långt ner i diket jag kunde så han fick avstånd. Nu räcker det att vända honom mot bussen och stå och vänta tills den åka förbi.
Lycka till och hoppas hon blir lugnare med trafik snart igen.