Vad duktiga alla är och vilket hålligång det är i tråden, alltid lika kul och komma in och läsa, när jag väl haft tiden och då har det varit massor med sidor att ta igen. Jättekul!
Här har det gått otroligt segt under hela december månad nästan, i början tror jag att jag fortfarande höll igång men sen blev det massor med jobb och jag hann inte med och rida lr arbete mina så speciellt mycket, dels så var det stenhårt i marken så kom man väl ut så var det skritt som gällde,tyvärr.
Så det blev lite promenader ibland under den tiden jag jobbade mest under några veckor och sen har det varit jul och nyår med massa annat som då tagit upp tiden.
Miraz är den som såklart hamnat lite mer i andrahand, är väl dels för att jag inte påbörjat träningen med henne utan har bara tagit det lugnt ute i skogen, min 6åring har jag iaf tränat ca 1-2ggr/v på i ridhuset så därför blir det att försöka hålla igång henne lite mer om jag lär välja på så vis.
Känns givetvis inte schysst mot Miraz för hon har varit extremt pigg, och nu lär hon dessutom gå in 16.00 på dagarna och inte 20.00 då ingen annan vill ha hästarna ute. Vilket hon inte uppskattar helt heller, blir lite rastlös och sedan piggare av det.
Så när jag väl började gå promenader igen så var hon lite vild, men oftast bara runt ett ställe runt byn så man visste oftast att här kommer det bli galet.
Men efter lite mer promander, korta som långa som kommer hon ner på jorden, men piggheten finns där och minsta lilla tex billjud får henne och flyga i luften

Så när hon är såhär så försöker jag hålla mig ifrån bilvägarna, även om det är lite svårt däromkring, så rädd för att hon ska kicka rakt emot en bil.
Nu har hon givetvis blivit stående i 2 lr är det 3 dagar igen, känner mig så förbannat jäkla ledsen och hemsk över det

Men imorgon så ska hon få komma ut, vet bara inte om jag törs mig upp i sadeln lr om jag ska köra safe med longering lr promenad. Springa av sig skulle hon behöva lite dock, men hon har ju som sagt inte varit igång helt nu under ett tag så det kanske inte är det bästa då heller.
Vi får se hur det går till, hade gärna bjudit på lite bilder på bustrollet men då lär man lägga in det på någon sida och måste erkänna att jag tröttnat lite på det

Men snart ska ni får nya bilder på henne
Gott nytt år på er alla!