Trotsade snöstormen i dag (så nästa gång ska jag inte "skälla" på
@Molin för att hon rider i sånt väder!

) för en tur. Blåste och snöade sånna där små små flingor så det bara piskade snö!

Korven lär ha vaknat på helt fel sida i dag,för han var sur som ättika!
Först stog han och gjorde fula miner till stallkompisens ponny när vi gjorde i ordning dom, sen ville han inte lyssna på mina kommandon när han ska parkera vid pallen, sen när vi skulle gå av gården så nitade han,jag skänklade på och smackade,då la han i backen,då petade jag till med spöt och då surade han ur fullständigt!

Öronen slickade bakåt sen vart det ett flertal rejäla "ge-fan-i-mig-bakutsparkar,stog och vevade ett tag,tur det var mycket snö så han kunde inte skutta allt för mycket.
Väl ute i skogen så var det handbroms i,sen såg han en rotvälta som var halvt översnöad som han fick nita för,så där hade vi lite problem att ta oss fram,för kompisens pålle ansåg att det måste varit något jätteläskigt så hon började backa och frusta och ha sig. Kompisen fick fram henne tillslut så då kunde korven smyga efter. Vi travade lite och han gick jättefint,dock inte den där riktiga känslan som i Fredags,men helt klart godkänt. Lite handbroms fortfarande dock. Växlade i skritt,trav och galopp upp till masten,sista biten var oplogad så då fick dom pulsa rejält,så det var två mycket trötta hästar som nådde toppen.
På väg ner han dom vila ut för sen var det full fart,och den där handbromsen måste ha släppt efter vägen,för nu fick jag sitta och bromsa istället.

Vi tog en trav och då gick han riktigt fint och bjöd självmant på,dock surade han ur lite igen när inte han fick bestämma hastighet och gångart.
Vi mötte nån slags terrängmaskin som var ute och plogade också,det gick jättebra,lite bananhals,tefatsnosborrar och klotögon,men han gick först så tyckte han var duktig endå.
Tog en sista galopp på hemvägen också och då gick han faktist i fin och samlad form tom i galoppen,så vi avslutade bra! Släppte på lite på slutet,hade jag släppt på helt då,då hade jag fått hålla i hatten vill jag lova!

Kände verkligen hur kul han tyckte det var!

Släppte ut en betydligt muntrare häst i hagen än vad jag hämtade.