Hugo är också lite loj just nu, tur att han inte är ensam om det. Försöker jag busa igång han så tittar han bara på mig som om jag är dum i huvudet.
@KrullTroll
Ursäktar men behöver verkligen skriva av mig. Vet inte vad jag ska göra, bara att det här inte funkar längre...

De senaste två veckorna har vi inte fått något jobb gjort alls nästan. Varför? För att jag inte orkar. Jag har tagit ut han på banan, låtit han skritta och trava lite på linan, låtit han springa lös lite och sen har det varit det. Men det var inte förrän igår som jag verkigen insåg att mitt mående tar ut över Hugo. Jag har ingen energi längre, alls, och visst har jag pinat genom mockning och fått hjälp med att bära vatten osv av min mamma, syster och pojkvän. Men Hugo's träning riskerar att bli lidande.
Jag orkar knappt gå ut med honom till ridbanan innan jag behöver sätta mig ner och vila. Och sen orkar jag bara hålla upp linan i longeringen fem minuter innan jag måste sätta mig ner och vila igen. Jag orkar inte ens driva Hugo in i trav på linan, han förstår inte riktigt och det slutar med att han travar något varv innan han surar ihop och vänder upp med huvudet emot mig och bara står där (tydigt; "Jag förstår inte vad du frågar av mig och du måste vara tydligare med kroppspråket"). Men jag ooorkar inte! Min kropp säger bara nej och har ingen energi alls att ta av. Så jag ger upp.
Igår bröt jag ihop totalt när Hugo drog efter en grästuva och jag orkade inte hålla honom utan for efter och satte mig ner och nästan började gråta. Det är så frustrerande och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Idag blev jag otroligt yr efter att ha lyft alla hans hovar och det kändes som om jag skulle svimma om jag inte satte mig ner.
Idag gick det ändå relativt bra. Efter att ha hinkat i mig en hel flaska cola zero så tog jag ut han på banan det första jag gjorde (annars brukar jag mocka innan), vi tränade på att skritta på volt i båda varven, tränade att flytta sidled och sen bara allmänt positiv kontakt. Sen ville jag inte vara mer bossig på honom utan för att få han att trava välvilligt och på bra humör så sprang jag ett varv och han sprang efter. Resulterade i en glad Hugo och en slut ägare, som ändå var nöjd eftersom 20-30 minuter på banan slutade med en glad attityd.

Men ja... detta kommer inte fungera i längden eftersom han egentligen behöver komma i riktig träning.

Men vart ska jag ta energin från?