Igår blev det en underbart skön "slapp"tur i skogen med en annan tjej.
Det var härligt väder och hästarna var pigga och framåt, och att bara kunna sitta där, på långa tyglar och prata om allt mellan himmel och jord medan hästarna bara trampar framåt utan att reagera på något annat.
Vi mötte konstiga cyklister som gjorde bromsjack i grusbacken så gruset for överallt, joggare och promenadmänniskor men ingen reaktion från någon av hästarna, älskar att jag fått tillbaka min lugna fina tjej igen efter våran tuffa höst/vinter/vår period med överskottsenergi och laddade batterier i vad man än gjorde.
Efter ridturen så tog jag och lasta lite igen, inte gjort det sen lördags.
Gick lite åt sidan först men sen klev hon på och efter det gick vi på utan problem flera ggr och sista gången fick jag stoppa henne för då var hon på väg rakt in och det går inte riktigt ännu

Vi lastartränar på en okopplad transport, vilket jag gjort förut såklart men det saknas ett stödben vilket gör att jag inte vågar gå på med henne helt ännu
Så fick stanna henne och hon stod lugnt kvar på lemmen utan problem

gav henne en godis och massa beröm då och sedan bad jag henne backa och det fick vara för dagen, vi höll på 5-10min

Så det är enorm stor skillnad, nu går hon på nästan direkt, först lite stopp och gå ett steg åt höger, sen ett steg åt vänster sen på lite grann, sen av och sen på osv.
Så jätte nöjd och stolt över henne =D
Tror inte det blir några problem när det väl blir dags sen, hoppas jag.
Ska be karln följa med mig sen längre fram och haka fast den på bilen och köra fram den så hon får lasta sig från en annan vinkel också, vem vet om hon tycker det blir annat då? Så lika bra och prova på det med så man inte står där sen och hon får för sig just det, bara för att transporten inte står där den brukar.