100g alt. 200g ute täcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 120
H

Havregryn

Vilka alternativ finns de på utetäcken i 100g alt. 200g? Horsewere är inte alternativet nu då de är unghästen som ska ha täcket, han får ärva gamla hästen horsewere täcken när han är redo att leka vuxen..

Jag vill ha ett mer budget täcke som jag inte sliter av allt hår från i fall dne går sönder.

Sv: 100g alt. 200g ute täcken?

Hööks har ett som är 165g tror jag det var. Det av iaf ett övergångstäcke de hade. Kolla på deras hemsida :)

Kanske skulle säga att Höökstäcken är helt uteslutet ..
Men tack i alla fall..

shires har båda 100 och 200....

amigo medium är ju heller inte dyrt..

Bucas. Shires. Riktig ridsportbutik hade ett erbjudande på ett Three horse täcke med 100g foder i höstas för endast 349kr, jag köpte 2st då och är väldigt nöjd med dem, kolla om de har några kvar.

tree horses har 100 grams utetäcken, jag köpte ett till min häst när de körde kampanj pris på det i höstas 349 kr. Kanske finns det kvar några i någon butik. Är väldigt nöjd med det jag köpte, har lite halvhals ocksä vilket säkert är shyst om man använder "vanligt" utformade täcken annars. Trycket blir på annats ställe. Vattentätheten verkar bra också, igår när jag tog in hästen låg det blötsnö på täcket men hästen va fin o torr under o innertyget va torrt så hon kunde ha det idag också.

Annars så finns ju tree crown, tror det är shires som tillverkar dem, de ska också va shysta har ja hört. Säljs bland annat av ma*torps tr*vshop

Håller med fjordinghanna. Tree Horses övergångstäcke har varit jättebra! Vill komplettera med att det dessutom har blankt foder i hela täcket (=bra för skavkänslig pålle!).

capriati har ett väldigt bra täcke med 150g foder, gav 599kr för mitt har jag för mig.

amigos hade jag helt glömt bort..

shires hmm... kanske, bara haft innetäcke och de vart sjukt stort i bogen på förra.. hur är dom enligt dig?

de täcket ska jag ta och kika närmare på tack..

bucas är ju lite dyrare och då kan jag likaärna ta horsewere i så fall..

dom är rymliga i bogen ja. passar bra på mina som har breda bogar. men alla är ju ställbara i bogen så borde inte vara ngt större problem?

Konstigt att ni tycker Shires är stora över bogen. Jag har fyra olika täcken därifrån och alla är mindre över bogen än mina andra täcken jag har:confused:

Konstigt att ni tycker Shires är stora över bogen. Jag har fyra olika täcken därifrån och alla är mindre över bogen än mina andra täcken jag har:confused:

då har dina hästar kanske ganska breda och stora bogar helt enkelt, för jag tror nog de flesta är överens om att Shire är ganska stora i bogen. allt är ju relativt dock - det är inte katastrof stora på ngt sätt tycker jag. Har ett fullblod som väl inte hör till de spetigare utan är ganska vettig i kroppen, dock fortfarande givetvis nättare i kroppen än ett halvblod, och shires är RYMLIGA på honom, men som ngn annan sa - ABSOLUT ingen katastrof för det är väldigt ställbart i bogen. Och jag är PETIG med hur täcken ligger, om det skulle ligga och spänna och dra så skulle jag aldrig använda det, men det ligger jättebra!

ett täcke jag däremot upplever som RIKTIGT stort i bogen är Event.

Senast ändrad:

Svea har två olika 200grams täcke, rear ut en sort nu :D

Jag har haft Shirestäcken som varit breda - och andra som varit smala. Deras täcken är funktionsmässigt bra men passformen verkar variera. Rekommenderar att man provar innan.

Jag har haft Shirestäcken som varit breda - och andra som varit smala. Deras täcken är funktionsmässigt bra men passformen verkar variera. Rekommenderar att man provar innan.

Okej! vad jobbigt och osmidigt. det är ju bra om ett visst märke rent generellt håller ganska standard mått - så att man vet och har ngt att gå efter rent generellt.....

Jag tycker det verkar som de syr sina täcken på olika ställen - utan mönster...

Har ett blått med 100g från shires, ganska bred i bogen
såg det igår i fl*die ;)

(Se inlägg oven från fjordinghanna och undertecknad). Jag köpte ett "Three Horses - kampanjtäcke" till igår. Fanns iaf kvar i vår hästshop. Priset var strax under 350.-! Det vi köpte tidigt i höstas har vi använt jättemycket och det är fortfarande "som nytt" (vi har inte tvättat det - bara skurat av ett antal gånger). Torr häst! Jag använder inte tjocka täcken så mycket - viktigast att pållen håller sig torr.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 334
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag behöver lite tips och råd, känner mig så kluven när det gäller det här med täcken och tjocklek. Så här är det, min häst är...
Svar
11
· Visningar
3 318
Senast: Moa93
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 182
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
3 063
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka