100g täcke eller fleecefodrat?

eyz

Trådstartare
Är det värt att lägga pengarna på ett 100g täcke eller värmer ett fleecefodrat regntäcke lika mycket?

Och när det kommer till 100gs utetäcken, vilka är bra? Har bara hittat shires och horseware (rambo) med 100 g, någon som har erfarenhet från något av dessa?

Sv: 100g täcke eller fleecefodrat?

Är det värt att lägga pengarna på ett 100g täcke eller värmer ett fleecefodrat regntäcke lika mycket?

Och när det kommer till 100gs utetäcken, vilka är bra? Har bara hittat shires och horseware (rambo) med 100 g, någon som har erfarenhet från något av dessa?

Fleecefodrade regntäcken brukar få mkt kondens på insidan om man tar av dem på natten....Blött ,kallt och mysigt att ta på hästisen på morgonen?!

Alla täcken som inte är torra när man tar av dem blir ju fuktiga...

Min erfarenhet av fleece är att hästen alltid är perfekt torr och fin, nackdelen är att täcket kryper bakat och ger bogskav.
Nu använder jag istället 100g täcken med nyloninsida och wug-hals. Perfekt! Inget bogskav, ingen skavd man! :bump:

Jag har köpt täcken av märket capriole, kan faktiskt rekommendera dem. Sitter kanonbra utan att krypa bakåt eller åka snett. Och håller också regntätt även här i regnets huvudstad.

Jag har ett shire 100-g regntäcke som jag är supernöjd med :) Släppte inte igenom vatten ens när det regnade som värst i småland i somras...

Jag tycker inte om fleecefodrade längre, fördrar fodrade. Tycker att fleecet, skaver, blir äckligt, hårigt osv.

Tack för era åsikter.

Fleece är inte mitt favoritmaterial heller, men just fleecefodrade regntäcken är ju lite billigare än de fodrade... :cool:

Svea har också ett med 100grams foder :)

Håller med dem flesta, fleecet blir ganska äckligt, ger skav och täcket blir tungt.

Jo vi med, men om man låter täcket ligga kvar på hästen tills det är helt torrt så blir det inte fuktigt efteråt.

Kotbullen: Ja just det, det var också en fördel som jag inte visste! Täcket är fjäderlätt!

Jag köpte ett 100gr täcke med blank innsida. Fleece samlar bara hår och smuts. denna vintena vi har här nere i söder så är detta täcket super, har det nu för det är 5-7grader varmt.
det bästa täcket jaghar haft iallafall

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 640
Senast: nyttnick
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 382
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 570
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka