Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Tack alla för era fina kommentarer man blir verkligen glad :) .
Man kan ju undra om det är arab i mamman då helbrodern har lika dana öron.

Grattis ni andra som har fått föl de är verkligen jätte fina.
Och för er som inte fått, så väntar vi med nyfikenhet vad som kommer.
 
Sv: 11-orna

Tack :) . Jag skulle gärna ta Sir Donnerhall igen men ska man värkligen göra tre. Jag är väldigt nöjd med båda så det kanske ska vara bra där.
Jag hade så gott som bestämt mig för T men gillar inte hans bakben och börjar fundera på om han är en träningsprodukt av EG. Så nu har jag ingen aning :confused: .

Har du hittat kombon som tycks vara bra till henne så är det ingen dum idé att fortsätta i samma spår. Men visst vore det roligt att prova något nytt.
Jag själv gillar Bellagio men eftersom vi inte vet vad han lämnar än så kanske det är dumt att lägga honom på Heide.
Lycka till!
 
Sv: 11-orna

Det är helt omöjligt att få annat än busbilder på min lilla donna... Hon är som en torped.

Nu 2,5 vecka gammal, ett helt vanligt galoppsprång:

ostergarden


:D
 
Sv: 11-orna

Fast även om Totilas är en träningsprodukt av EG så har ingen annan häst som EG haft någonsin haft de enorma förutsättningar för att bli så fantastisk som han är. Alla GP-hästar är ju träningsprodukter, skillnaden på hur bra de kan bli är grundtalangen. EG och Totilas är det perfekta paret där hästens talang kommit fram till fullo av en mycket skicklig ryttare. Jag tycker allt att du ska våga ta honom:).
 
Sv: 11-orna

Fast även om Totilas är en träningsprodukt av EG så har ingen annan häst som EG haft någonsin haft de enorma förutsättningar för att bli så fantastisk som han är. Alla GP-hästar är ju träningsprodukter, skillnaden på hur bra de kan bli är grundtalangen. EG och Totilas är det perfekta paret där hästens talang kommit fram till fullo av en mycket skicklig ryttare. Jag tycker allt att du ska våga ta honom:).

Jag pratade med rådgivaren hos P S idag, och ska återkomma till han senare idag så ska jag få besked på vad han tror kan passa. Väldigt intressant ska det bli.:)
 
Sv: 11-orna

Årets första föl har nu kommit. (Även stoets första föl)

E: Hohenstaufen II U: Humlan E: Metall- Guinness

Hingst född på dygn 325
015.jpg
 
Sv: 11-orna

Jättefint namn..:)) Passar ju perfekt när han dessutom är hennes förstfödde..
Jag tycker verkligen om uttrycket på honom och ser fram emot lite rapporter om hur han ser ut efter någon vecka och hur han rör sig..
 
Sv: 11-orna

Japp, därför han fick namnet... Först ut 2011 och hennes första.. Då kan man ju inte heta annat...

Än så länge ser det väldigt ljust ut för hans gångarter... Mycket stor galopp och höga knän... Hoppas det håller i sig... Fast han har lite svårt med bakbenen :) De är lite långa än så länge... :)
 
Sv: 11-orna

KL, då har vi också en bebbe i stallet :love: Igår morse stod denna lilla tös i stallet vid morgonfodringen. Allt har skött sig själv och gått fint. U: Capella E Cabachon

skrmavbild-2011-04-03-kl-07-05-38_140920955.png


skrmavbild-2011-04-03-kl-07-10-11_140920973.png
 
Sv: 11-orna

:love: :love:

GRATTIS, hade ni ingen aning om att hon var på väg? :)

Vilka underbara bebisar alla har!!! Man blir så fölsjuk när man kikar in här!

Saknar dock bilder på alla knabbar som Girasol har fått, hade varit spännande att få se dem! :bump:
 
Sv: 11-orna

Håller med Maja_Kandi -- man blir verkligen fölsjuk. :love:
Grattis till er som redan fått och lycka till till alla er som fortfarande väntar. :)
 
Sv: 11-orna

Det var faktiskt rätt otippat att hon skulle komma igår. Lite tidig och helt utan annonsering tittade lilla fröken ut.. :-)

C1.jpg
 
Sv: 11-orna

en sådan fick jag också förra året, föddes ca 1mån för tidigt. jag hade dock på känn att den var påväg men alla sa att jag bara inbillade mig. hade en vet ute och frågade hur lång tid vet trodde att det var kvar och vet sa minst 1mån och då trodde jag också att jag bara inbillade mig två dagar senare stod fölungen i boxen på morgonen....

vi får vara glada att allt gick bra ändå!
 
Sv: 11-orna

Då var andra årets föl kommen...

Hingst född strax efter kl 1 den 06 april

E: Briar U: Terra Nova(F.2) E: Amiral- Idealist

003.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 548
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp