Rie

Trådstartare
Jag har försökt att leta inloggad i 1177 för att se vad jag har för blodgrupp, men jag kan inte se att det står där.
Det kan ju vara bra, eller åtminstone intressant, att veta....
Lång kö på telefon.

Finn den uppgiften där ö h t eller är det jag om letar dåligt?
 
Jag har försökt att leta inloggad i 1177 för att se vad jag har för blodgrupp, men jag kan inte se att det står där.
Det kan ju vara bra, eller åtminstone intressant, att veta....
Lång kö på telefon.

Finn den uppgiften där ö h t eller är det jag om letar dåligt?
Den uppgiften finns inte där om du inte specifikt behövt ta prov för att fastställa blodgrupp någon gång.
 
Den uppgiften finns inte där om du inte specifikt behövt ta prov för att fastställa blodgrupp någon gång.
Kollar man inte blodgrupp på barn vid födseln?
Jag har aldrig tagit blodprov för att kolla min blodgrupp, eller lämnat blod, men ändå vet jag min blodgrupp då min mamma berättat vad både jag och min bror har.
 
Kollar man inte blodgrupp på barn vid födseln?
Jag har aldrig tagit blodprov för att kolla min blodgrupp, eller lämnat blod, men ändå vet jag min blodgrupp då min mamma berättat vad både jag och min bror har.
Det vet jag inte, men även om de gör det, finns din journal från din förlossning på 1177? Min gör inte det.
 
Kollar man inte blodgrupp på barn vid födseln?
Jag har aldrig tagit blodprov för att kolla min blodgrupp, eller lämnat blod, men ändå vet jag min blodgrupp då min mamma berättat vad både jag och min bror har.
Nej, inte som standard, dock på mamman vid förlossning (om inget ändrats på den fronten det senaste). Om dina föräldrar vet vad de har kan de ju genom det veta vad du och din bror har också, eller så kontrollerade de det när ni var barn ?
 
Jag har fött barn, jag har fått blodtransfusioner och är opererad.
Har inte den blekaste aning om vilken blodgrupp jag har. Begrep inte att jag borde veta det?
 
Jag har fött barn, jag har fått blodtransfusioner och är opererad.
Har inte den blekaste aning om vilken blodgrupp jag har. Begrep inte att jag borde veta det?
Nä, det borde du inte. :) Men gissningsvis finns det i dina journaler någonstans. Men det är ju ingen information det finns någon direkt poäng att informera patienten om.
 
Jag har inte vetat min blodgrupp förrän jag blev blodgivare för tre år sedan. Snart 48 år gammal och opererad, har gjort abort (blev dålig då min blodgrupp kolliderade med fostrets), och i övrigt provtagen ett par gånger om året.
 
Nej, inte som standard, dock på mamman vid förlossning (om inget ändrats på den fronten det senaste). Om dina föräldrar vet vad de har kan de ju genom det veta vad du och din bror har också, eller så kontrollerade de det när ni var barn ?
Kanske det? Vet faktiskt inte, måste fråga vid tillfälle :p
 
Jag har fött barn, jag har fått blodtransfusioner och är opererad.
Har inte den blekaste aning om vilken blodgrupp jag har. Begrep inte att jag borde veta det?
Och det står inte i vanliga journalen, eller vanliga labblistan, utan är ett särskilt datasystem som labbet har när man beställer blod. Så vanliga doktorer och sköterskor kan oftast inte svara på vilken blodgrupp patienten har, för vi har inte inlogg i det systemet.
 
Nä på den står det ju uttryckligen att man INTE ska rista in sin blodgrupp då det kan vara förenat med livsfara :D finns dom brickorna fortfarande förresten? Alltså får nyfödda bebisar sådana nu?:idea:
Nej det får dem inte utan det är om man gör en själv. Mina två döttrar har fått sina från sin mormor på namngivningen, men det står ju bara namn på dem och inget annat.
 
Fick ni inte kolla blodgrupper i skolan? Vi gjorde det på biologin tror jag..
Tycker nog det är lite konstigt att man inte har koll på sin blodgrupp faktiskt.
 
Nej det får dem inte utan det är om man gör en själv. Mina två döttrar har fått sina från sin mormor på namngivningen, men det står ju bara namn på dem och inget annat.
De andra är från Skatteverket, har jag för mig, och jag har för mig att man kan beställa där om man behöver eller vill. Kan inte svära på det, men har för mig det alltså. Så att numera skickas de inte automatiskt ut, men går att beställa.
 

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag har köpt en ny mobil och där finns möjlighet att lägga in nödinformation som går att se på låsskärmen. T.ex. ICE-kontakt, blodgrupp...
2
Svar
38
· Visningar
2 640
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
722
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
516
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp