• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Yttik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 990
  • Visningar Visningar 257 701
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

kl
Åh vad allas bäbisar är fina!
Tänkte knäppa en radda bra kort på mina imorgon, sålänge får det bli en bild på den här trööööööötta tjejen som sover mest hela dagarna tycker jag :p

dsc_0002_50198b40ddf2b36d0800000c.jpg

Mmmm, vad mysigt!
Har också en sovis, han ligger ofta så avslappnat och vilar att han inte bryr sig om att de andra går iväg och betar, han bara ligger kvar. Han verkar vara ganska lugn till sin mentalitet, och obekymrad, tar saker med en klackspark.

Jag gillar Stellas uppsyn :) Massor!

Försökte fota mina idag men mina barn ringde från sthlm (4½ år gammal dotter) så gick och pratade med hennes.. märktes att jag hade fokus på samtalet och inte hästarna så får göra nytt försök i morgon haha :rofl:

Han påminner om min, fux och stor!:D Men han ser jäääättefin ut!:love:

jennyjenny Vi ska visa nästa helg men inte i plönninge dock;)

Tycker det flesta föl här ser så släta och fina ut i sin fölpäls? Min är riktigt lurvig! Lagom tjusigt..

Har två släta och en lurv :o Äldsta killen är lurvig. De andra ser ut som de har "färdig" fin sommarpäls :)

IronWill & Neverinmyfot

Ja, hon blev mkt bättre än vad jag hade kunnat hoppas på.
Tror tyvärr hon kommer bli nästan lika kvadratisk som mamma, men vi får se ;)

Har två släta och en lurv :o Äldsta killen är lurvig. De andra ser ut som de har "färdig" fin sommarpäls :)

Undrar vad det beror på? Är det bara genetiskt?

Hollie är korthårig där pälsen släppt såklart men annars en riktigt tjock och go fölpäls soms sagt. Hennes storebror hade mkt lurv också och han släppte den sent!

Idag är planen att öva inför visningen (första gången!:o skäms på mig) så kan bli lite nya bilder.. om lurvet fastnar på bild dvs;)

Ska bli så roligt att visa dom samt se andra fina fölungar visa upp sig!

måste ha missat bilden på din unge men backade tillbaka och letade upp den nu. Hon är verkligen fiiiin! Vilken utstrålning!:love:

Kul att det verkar vara ett gäng som ska åka o visa sina fölingar.
Ni måste peppra med bilder sen!

Min märr är på betäckning igen så vi vågar inte åka på nån visning tyvärr.

Tack! :bow:
Får se vad framtiden bär med sig, kanske ska man pressa plånboken och behålla henne. Är ju alltid kul att få rida/avla på nått som är bra som amn själv fött upp.
Han som äger pappan var med och kikade på henne (den orange mannen) och han tyckte hon blev väldigt bra, välbyggd och med en karisma som en hingst. *love*

Jag troooor jag kommer vissa Nogge. Inte säker och några dagar på mig att vela än :)

Efter dagens övning förstår man verkligen att det är dagsformen på ungarna som till stor del avgör hur det går dagen då visningen äger rum..

Hollie som var väldigt travstark och jämn för en vecka sedan var idag i växtfas igen och travade därmed som en trött lama;) Och hon ville bara galoppera. Så vi fokuserade på mammahäst som till min glädje visade sig jättefint!

Hollies lekboll kom häromdagen och idag fick hon skapa första kontakten med den. Jag lämna den i hagen en liten stund bara så hon fick titta på den, lite skeptisk till sin gröna polare är hon men nyfiken!
Mammahäst dock tittade på bollen som om den vore pestsmittad!:angel:

Hollie blir 10 veckor imorgon!
559259_10150982517611344_392359076_n.jpg

418545_10150982518891344_2103959316_n.jpg

576030_10150982257801344_1748594448_n.jpg

185872_10150982376851344_530252517_n.jpg

kl
Dom är så fina allihopa, och så stora redan!
Jag beställde också en boll som borde komma vilken dag som helst... Ni som har dem - hur hållbara är de jämfört med en vanlig pilatesboll? Håller den för tuffa tag från en vuxen häst också tro?

Förhoppningsvis kommer fölet innan bollen i alla fall, men med min tant vet man ju aldrig. Efter nattens och morgonens strapatser hoppas jag i alla fall på att få hoppa in här hos er på riktigt snart :)

Eftersom Hollie bara har nosat på bollen ännu så vet jag ej hållbarheten. När hon vant in sig på den så kanske jag kan svara på den frågan:D
Men grädde har ju haft sin boll längre och lekt med den så IW kan nog ge ett bättre svar :)

Nu får faktiskt din Tardee ta och klämma ut den där ungen!:bump:

..jag kommer så väl ihåg denna väntan och oro. Håller alla tummar för er!

Den tål magplask och hugg och sparkar i alla fall. :D Däremot så ska den inte ligga mot elstaket, det fungerar i min hage
eftersom att den understa tråden inte har någon el i sig, det är bara dom två övre trådarna som har el.

Den ska tåla tuffa tag från vuxna hästar.

Frökenfräken tycker dock att det är roligast att jaga bollen. :)

hoppaboll_by_eldfuxen-d59k0v4.jpg

the_chase_by_eldfuxen-d59k1ak.jpg

scary_by_eldfuxen-d59k1kg.jpg

tailup_by_eldfuxen-d59k1vs.jpg

Har du några nya kort, gillar verkligen Nogge riktigt fin modell av häst! :)

Har inget föl själv men om några år så hakar jag nog på er andra ;)

:D Solette brukar inte reagera för mkt men denna boll var verkligen obehaglig i hennes ögon.. men sålänge bollen ligger på ett visst avstånd så ok, men gudnåde om den skulle råka nudda henne!:eek::rofl:

Hollie tror jag kan få använding av bollen när hon vant sig, trots sin mors beteende. Hon var positivt nyfiken.
Hon växer som vanligt ja, skillnad från förra veckan bara. Nu är rumpan betydligt högre igen och hon kan inte visa gången. Ligger och sover mkt.

Härliga bilder på grädde! Tror minsann den lilla sötnosan fått mer hals och längre ben:d wow vad hon kommer bli ball!!

Vart har ni köpt bollarna?? :)
Har varit å hämtat en liten brittish spotted pony idag som sällskap till min lille! :) Hans mamma är behandlad i sitt ben så dom går själva i en hage nu i förhoppning att hon ska ta det lite lugnt. Men Melwin behövde ju en kompis så jag hoppas på att han ska tycka om den lille! :)

jag googlade hästboll och fick upp en butik som nu dessutom har extrapris på den :)

IronWill - bra att veta det med staketet, det ska jag komma ihåg när det är dags att sätta el i tråden! Jag funderar på att kanske köpa en till boll nämligen, jag tror nog att både Sessan och Willy skulle ha ganska roligt med den. Sessan brukar få leka med pilatesboll ibland och det älskar hon, men den tål inte riktigt hennes cutting-hantering :angel: Willy plattar till såna direkt också.

Charlottee - usch ja, men snart är det över, äntligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Rosett
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 317
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka