Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var vårt sista föl här för iår.
14/7 fölade Emma, på dygn 317. En liten hingst, Fritz.
e: Bäckens Helgon
ue: Furunäs Nelson.
![]()
Din får nog en fin fuxfärg när han fällt klart och fin apelkastad rumpa!
Här kommer min rugguggla, Orion. Han ser lite rolig ut förtillfället.
![]()
Då blir det ju spännande att se vem fadern är... Hoppas det inte är allt för vanligt att de blandas ihop på seminstationernaVäldigt vackra föl båda två och vilket vackert uttryck den ljusa hade.
Klart att IW ska posta fler bilder på den lilla sötisen. Hon kan ju inte hjälpa att tråden blir översvämmad av ex namnförslag på Grädde, det är ju isåfall alla fansen som får ta det i namntråden istället.
Jag har också en rejält överbyggd tjej här hemma nu, men jag ser att det stämmer överens med hur de flesta andra fölen här i samma ålder ser ut, så det är nog så det ska varaKan ju hoppas att hon jämnar till sig inför fölvisningen...
Igår blev Silhouette (Sillan, Silly Billy, Sillisen) avmaskad hon är 8 veckor i söndags. Jag tog en chansning och sprutade ut dosen i maten (Hon får 2 dl Lympos ung/avel, små morotsbitar och lite vatten varje kväll) Det gick jätte bra, hon märkte nog inte Banminthen utan slickade hinken noggrant ren som vanligt.
Jag binder upp henne och Mamman varje kväll i ligghallen när det är dags för mat och det funkar super, så passar jag på att rykta och kratsa hovar också så det blir lite väntetid, medan jag fixar med den andra hästen, denna metoden verkar passa min lilla tjej väldigt bra
Kul att se hur många fölisar som fäller nu. Inte bara min som är fläckig. Man upptäcker nya fläckar varje dag, med nya färgen underSilhouette ser ut att vara svart , men precis runt ögonen har hon lite annan färg. Kanske är det fölpälsen kvar, eller så blir hon svartbrun?
Har någon fått besök av chipmärkaren ännu? Jag har pratat med hon som kommer ut hit och hon tyckte vi skulle vänta tills hon var lite större och hade fällt lite mer päls, men reg. handlingarna måste ju vara inne innan 31 augusti om jag förstår det rätt. Det är ju ett tag till ioförsig.
Ursäkta för ett långt inlägg, men det var ett tag sen jag skrev![]()
Jag ska hämta ut avmaskningsmedel idag för min är 8 veckor nu med. Kanske att jag skulle försöka ge i maten också... Hon får ingen egen mat men stjäl så mycket hon kommer åt från sin mammaså kanske med en egen hink ikväll så går det att lura i henne utan at behöva spruta i munnen
Får jag vara nyfiken och fråga varför din fölungen får eget käk nu?
Jag funderar ocksåpå detta med chipsmärkningen. Det är ju verkligen ingen lång tid de låter en få på sig om man ska ha den billigare avgiftNu tycker jag ju att min lilla är mycket mörkare und fölpälsen och kanske hellre ska bli reggad som mörkbrun istället för brun, men drt är ju lite svårt att se innan hon fällt av mer....
Gu vilka söta ponnyföl! Speciellt stot, med sina stora rådjursögon![]()
Då blir det kul att se vilken färg som komer att stå i passet sedan
Helt ok att du frågar.Anledningen till att bäbis får lite egen mat är att stoet är lite äldre och behöver kanske lite hjälp för att kunna täcka upp näringsbehovet för fölet. Dessutom vill jag inte att hon ska bli arg på fölet när hon tjuvar från hennes hink. Jag läste en avhandling angående näringsbehov och utfodring av föl innan och efter avvänjningen, som jag känner att jag kan ta till mig. Om du googlar på UTFODRING AV FÖL FÖRE OCH
EFTER AVVÄNJNING så finns det en del intressant läsning därBl a ang creepfeeding, näringsbehov etc.
![]()
Tycker din bebis e så himla fin! Sitter ofta här o läser men skriver sällan, kanske på tiden nu då. Som sagt, supersnygg fölis!![]()
Tack gulliga ni, vad glad jag blir!Jag har bara läst denna tråd, har inget att bidra med själv men måste säga att din är absolut bland de mest vackra fölisarna här inne! Vilket huvud! Vilka ögon! Jag säger bara WOW!!
Det är lika bra att ge henne något anpassat för föl, annars står hon och käkar av mammas lite mer rejäla käk, sojamjöl och
plus protein och det fixar inte hennes mage.