Bukefalos 28 år!

183 bilder åt fanders?

athena

Trådstartare
Skulle tanka ur mitt minneskort som börjar bli fullt... men det verkar inte funka. I kameran ser jag alla bilder som jag tagit, men när jag stoppar in kortet i datorn (eller kopplar kameran med sladd) så kommer det bara upp bildikoner som inte går att öppna. När jag för muspekaren över så säger datorn att det är en bild av den och den storleken bla bla. Men det går inte att öppna bilderna i ngt program, ej heller att flytta dem.

Är det mitt minneskort som sagt tack och hej? Finns det nåt sätt att rädda bilderna på? Såklart är det födelsedag i december, jul, nyår osv på det :(.
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

Ska tillägga att jag provat med två olika datorer.
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

Vad har filerna för filtyp? Du kanske inte har något program installerat som kan öppna dem :)
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

prova att låna en kompis mac (om du använder pc dvs) att ladda in bilderna på..
minneskorten kan ge upp utan förvarning närsomhelst.. ett av mina gav upp men polaren lyckades få ut korten på sin mac..

man kan också prova att sätta in minneskortet i en annan kamera eller i en kortläsare.. men mac är mitt bästa tips..

och köp sen nytt minneskort!
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

...hittade en skiva som följde kameran... ska installera och testa...

Återkommer!

(jag använder PC)
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

har det fungerat att ta över filerna förut så är chansen att ett program ska lyckas ganska små.. det är minneskortet som inte är kompatibelt med PC längre.. vet inte varför minneskorten går sönder men det är frustrerande.. :(

jag hade ca 800 bilder när mitt minneskort pajade.. visste verkligen inte hur jag skulle göra..
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

Ja, du har nog rätt. Har installerat på båda datorerna men problemet kvarstår. På Vista-datorn kan den inte ens öppna mappen, Explorer hänger sig direkt.

Ska ta med kameran + kort till vår lokala fotoaffär så får vi se om de kan få ut dem. Det är säkert bara 20 bilder som är nåt att ha, som vanligt, men iaf...
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

hoppas att de har en mac då :) annars kvarstår nog problemet om de försöker med PC igen.. och tänk på att minneskortet kan bli mer skadat (eller filerna blir skadade) om man joxar alldeles för mycket med filerna..
 
Sv: 183 bilder åt fanders?

Annars kan du ju testa något recovery-program (Recuva, PC Inspector File Recovery osv.), lyckades få fram i stort sett alla bilder med dem från ett usb-minne som såg tomt ut. Som dessutom den lokala datafirman ansåg vara helt körd!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
538
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Sambon hade en samsung och vid telefonbyte så lade han över alla sina bilder på minneskortet. SEdan stoppa han minneskortet i sin Nokia...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: Korven
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp