• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Hildaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 755
H

Hildaz

Har tidigare postat ett inlägg att jag varit sugen på att avla fram min egna lilla stjärna men har tänkt, att jag bör vänta tills jag är 100 med allt och vad det innebär. Så tänkte att jag jag sparar pengar och köper en 2 åring istället. Undrar vad man ska kolla på, för att veta det skall bli en bra dressyrhäst? (För framtida tävlingar). Och vilken prisklass bör man leta i?

Sv: 2 åring!

Det är jätte svårt att säga hur en 2åring kommer att utvecklas och hur bra den kommer att bli eftersom den inte hunnit prestera något. En häst som rör sig fint när den är 2år utan ryttare kan se helt annorlunda ut med ryttare. Priset varierar väldigt och beror helt på hur bra hästen ska vara. Är det tänkt att du så småningom ska rida medelsvåra klasser? Eller kanske till och med Grand Prix? Man kan få betala från 50 000 och 5 000 000 så det är helt beroende på vad man har för mål och ekonomi.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 691
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 808
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 422
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka