2 veckor kvar :) hur göra?

L

Liiindus

Hur gör ni när ni har valpningar? klipper ni navelsträngen på valparna och stryper den eller låter ni tiken fixa det själv?
 
Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Låter tiken fixa det själv, men har en steriliserad sax + tråd (att snöra av med) förberett utifallatt det skulle behövas
 
Sv: 2 veckor kvar :) hur göra?

Det fixar tiken och om hon skulle missa en avnavling så naggar jag av den med tummnageln mot pekfingrets baksida.
Nyper man åt i det läget och naggar i lugn takt behöver man inte hålla på att knyta navelsträngen, för den blöder då inte mer än om tiken avnavlat själv. Dvs minimalt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 443
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: Luff
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 579
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp