2009 års licensbrickor försenade

break_a_leg

Trådstartare
Försenade licensbrickor
2009-02-06
På grund av problem hos leverantören är årets första leveranser av licensbrickor kraftigt försenade.

Licensbrickorna kommer att skickas ut så snart det är möjligt, under tiden gäller kvitto/internetutdrag vid tävling.

Vi beklagar förseningen och hoppas att problemen snart är åtgärdade.

Från förbundets hemsida.

Har det något år fungerat felfritt med dessa brickor;)?
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Nej, första månaderna är det väl nästan alltid strul :grin:

Vet nån var man kan betala licensen utan att det kostar skjortan i avgift?
Betalar ju i vanliga fall över internet men skrivaren mår inte bra :crazy:
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag beställde efter min ryttarlicens för nära en månad sen, har fortfarande inte fått den... Åker på tävling imorgon så fick skriva ut kvittot. Mailade Sv Ridsportförbundet och de sa att kvittot var giltigt som ryttarlicens :)
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Okej, så det är därför man aldrig får den, visst brukar det ta tid, men nu har dett gått en månad sedan jag betalade min, ja då vet man varför iallafall :)
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag började också undra, betalar man tidigt så brukar ju brickorna komma relativt snabbt. Det blir till att printa ut ett kvitto:).
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Ja det var ju kul, tur att man skrev ut kvittot då! Sen är det väl bara att hoppas att de kommer snart...
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Tja såhär segt har det inte gått de senaste 5 åren iaf....Fantastiskt ändå att de lägger ut info (såhär i "efterhand") :angel:
Jag löser alltid typ 2 januari och licensen brukar dyka upp i brevlådan max 2 veckor senare, men i år har den inte kommit än.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Det förklarar alltså varför jag inte fått min än. Tyckte väl att det började bli ett tag sen jag beställde. ;)
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Kraftigt försenade? När får man licensen då? I mitten på juni då eller? :D
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Nej verkar vara strul mest hela tiden..fattar inte vitsen med brickorna. trodde det var meningen att man skulle få en bricka som man sedan bara skulle uppdatera med en klisterlapp för aktuellt år:confused: Inte få en ny bricka varje år! Känns slöseri med pengar att skricka ut en massa brickor. Borde väl inte gå att anmäla till regional tävling och högre om man ej löst licens, så slipper man brickan.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag beställde min i slutet av december och jag har inte fått den... jag skulle vilja få min snart för jag har ingen skrivare =/
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag beställde min i slutet av december och jag har inte fått den... jag skulle vilja få min snart för jag har ingen skrivare =/
Jag beställde/betalade också min i slutet av december. Det är jäkligt bråttom att betala licensen (för den nätta summan av 900 kr för senior) inom 10 dagar efter att man beställt den, men tydligen inte lika bråttom att få ut dom till ryttarna efter att betalningen är dom tillhanda :devil:
Just nu tycker jag bara att hela SvRF är ett stort skämt.

A - grinig idag
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

*kl*

När jag går in på förnya licens på SvRF så står det
"Du har redan registrerat licens för år 2009. Plastkort utfärdat 20090203 "
Jag betalade den 25/1 och om "plastkort är utfädat" så borde de väl kunna skicka det nu eller? Är det att trycka dem eller skicka dem som de har problem med, eller alltihop?

Har redan tävlat i år o det går ju bra med kvittot så klart, men ska de nu ha brickor så.. Jag hade kunnat fortsätta tävla med mitt kvitto hela året, men då får de nog sänka avgifterna igen..
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag beställde/betalade också min i slutet av december. Det är jäkligt bråttom att betala licensen (för den nätta summan av 900 kr för senior) inom 10 dagar efter att man beställt den, men tydligen inte lika bråttom att få ut dom till ryttarna efter att betalningen är dom tillhanda :devil:
Just nu tycker jag bara att hela SvRF är ett stort skämt.

A - grinig idag


kan inte annat än hålla med...men så är det ju med de flesta "företag". brukar vara sååå himla bråttom när de ska ha något..men om vi får vänta gör väl inget!!:mad:och någon kompensation för det kan man ju inte vänta sig direkt!!:cool:
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Och jag har också fått min! Fick den i början av veckan...
 

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 796
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp