2009 års licensbrickor försenade

Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Men ååh.. har inte fått min :(
Har jag tur så kommer den i veckan, har årets första tävling på lördag.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag håller med dig. Plastbrickorna är överflödiga och helt onödiga. För licenser upp till nationell nivå hade det varit lämpligt med plastbricka som man klistrar på en ny lapp på varje år - precis som du säger.

Då hade man kunnat göra så att man får ny plastbricka när man går från junior till senior, från lokal till regional och när man byter klubb. Förvisso blir det en del plastbrickor då också men antalet nya plastbrickor varje år borde ju halveras...
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

*kl*

Hur går det för brickorna? Börjar de komma till er? Min har fortfarande inte kommit.
Kollade på SvRFs hemsida och då är bara notisen i ursprungsinlägget ändrat med datum 090310, i övrigt exakt samma...
Vid det här laget börjar väl säsongen komma igång för de flesta så de som inte löst licens innan lär väl göra det nu, så de får väl inte mindre att göra.
Spännande att se om brickan kommer innan säsongen är slut :p
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

På min står det att plastkort är utfärdat 2009-02-12 men jag har inte fått nåt hemskickat ännu... :crazy:
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

samma här, mitt skulle vara utfärdat 090203... om det nu finns, varför har jag inte fått det? och om det inte finns, varför står det? suck.. :crazy:
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

KL
Jag har fortfarande inte fått min :(
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag har inte fått min heller, står att brickan är utfärdad 20090223 så den borde ju komma snart...

Förra året var jag så fruktansvärt arg, då betalade jag in i början av januari, månaderna gick och i april började jag bli fundersam och tog kontakt med SvRF. De hade då fått min betalning men missat själva licensregistreringen? :confused: Men när jag uppmärksammade dem så hittade de den ju... dock dröjde det ytterligare ca en månad innan brickan kom hem i brevlådan. :grin:

Egentligen känns ju allt bara dumt med plastbricka, hälften av tävlingarna jag startade förra året startade jag med kvittot på betalningen istället för brickan. Om det nu alltid ska vara ett sånt jäkla krångel med de här brickorna varenda år, varför inte ta bort dem helt och därmed kunna sänka avgiften, som är SVINIGT hög enligt min mening.

Man skulle ju kunna tävla på betalningskvittot, lika lätt att ha det i tävlingsmappen som plastbrickan egentligen, och om tävlingsledare av någon anledning skulle vilja extrakolla så skulle de kunna kolla ryttarens licensregistrering på nätet?
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Idag var jag på tävling o hade varken bricka eller kvitto, däremot har jag anmält via tävlingsdatabasen o de kan man inte göra utan att ha betalat licensavg.
Så då frågade dom inte ens efter bricka eller kvitto.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Ja men just det, det har jag inte ens tänkt på! Jag har i och för sig varit på tävling i år då jag var anmäld via tävlingsdatabasen, efter att jag betalt licensen förstås, men de frågade ändå efter kvitto... de tänkte väl aldrig på att man inte kan anmäla sig om man inte betalt. :P
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Jag var på tävling idag och varken licensbricka eller kvitto efterfrågades. Vid närmare eftertanke tycker jag inte att det kollats särskilt ofta tidigare heller.
Inte anmälan vid TDB.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Det står även i det dataprogram man använder om licensen är utfärdad. Vi brukar kolla licens på alla, men jag funderar på att i år markera de som inte har betalt licens och bara kolla de licenserna, eller ja inbetalningsbevisen...
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Men det vette tusan om det hade hunnit komma in. Det betalades bara någon dag innan tävlingen. Men visst, det kanske går så snabbt?!
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

På min står det att plastkort är utfärdat 2009-02-12 men jag har inte fått nåt hemskickat ännu... :crazy:

Ursäkta om jag är helt efter, men vart kan man gå in och kolla sådant? Jag börjar tro att det finns troll i huset för helt sonika så är mejlet med kvittot heeelt spårlöst borta. :confused: Och ingen bricka har dykt upp än. Börjar tro att jag har drömt alltihop med att jag har skickat efter brickan och betalat? haha Vore kul att veta dock ifall det är nödvändigt att skicka efter en ny eller ifall man kan förvänta sig att den dyker upp snart.
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Det är när du försöker att skicka efter en ny (på Internet) som du får reda på när/om ditt plastkort är utfärdat! :)
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Ååh, tack så mycket! Har kollat upp det och jag ska ha utfärdat licens. Är lite orolig fortfarande dock då jag inte kan hitta något kvitto på att jag har betalat, även om jag vet att jag har betalat över internet. Vore iochförsig väldigt typiskt mig att ha klantat till det så att betalningen inte gick igenom. :) :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

Mitt kort ska också vara utfärdat 12/2... hmm undrar var det håller hus:angel:
Borde ju verkligen finnas ett bättre sätt än att skicka ut nya brickor varje år! När de började prata om att man skulle behålla sitt licens nr osv för ett par år sedan trodde jag att det var det som var hela poängen. Då lät det nämligen som att de skulle sluta skicka ut nya brickor... Men enda skillnaden var ju att man fick ett o samma nr år för år... I dagens tekniska samhälle borde det ju räcka om man betalade in o sen kunde arrangörerna bara se vilka som betalt och inte... På så sätt skulle man ju spara in både pengar o material!! mer miljövänligt!!:idea: Kanske kunde vi få licenserna en krona billigare också:angel:

Men man ska väl inte hoppas för mkt!:crazy:
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

KL

Mitt utfärdades 23/3, så jag kommer väl få vänta tills mitten av maj innan jag får mitt :grin: Verkligen dåligt system - dyrt, inte bra för miljön och det tar evigheter innan man får brickan. Förra året gick det dock snabbt.. Men ja, jag skaffade ju också på höstterminen och då har väl de flesta redan sina licenser..
 
Sv: 2009 års licensbrickor försenade

kl

för mig har det faktiskt gått ganska snabbt, löste min licens den 2:a mars och fick den i fredags den 27:e.
Vart faktsikt lite imponerad, så kort tid brukar det nästan aldrig ta för mig att få min licens
 

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 796
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp