200g täcke

Undrar om det finns vintertäcken med 200g fyllning som samtidigt inte ligger under 1000d i slitstyrka. Shires täcken passar superbt på hästen. Någon som har tips på andra täcken med 200g foder? Pris runt 1000kr

Sv: 200g täcke

Två undantag från vad du ville ha.. :o
Men det finns ett märke, Catago, jag trivdes med, men det täcket var fodrat med 150 gram och 600 D . Hade förut täcken från dem och jag var supernöjd.
Ligger runt 1000:- men jag såg nu när jag googlade att ett företag har rea och säljer för 500:-

problemet är att min häst är lite av en "partyboy" så han ska hänga med alla hästarna i hagen(18st) och leka och busa m.m och då räcker inte 600d så länge.

Varför köper du inte Shires då?

Om det både passar hästen och plånboken? Dom har ju alla varianter väl?

Hansbo kanske? Kommer inte ihåg riktigt vad slitstyrkan är, men det har hållit för min häst i alla fall.

Undrar om det finns vintertäcken med 200g fyllning som samtidigt inte ligger under 1000d i slitstyrka. Shires täcken passar superbt på hästen. Någon som har tips på andra täcken med 200g foder? Pris runt 1000kr

Jag köpte nya täcken i veckan som jag är supernöjd med. Är varken "vintertäcken" eller 200 gr utan regntäcken med helhals och 100 gr. Jag upplever att hästarna håller sig mer nöjda med dessa än sina varmare vintertäcken. Väger mindre och är regn och vindtäta som jag tror är den största faktorn till att hästen fryser.

FAKTA Haglunds elite:
Combo modell med extra hög hals
Fleecefodrat
Yttermaterial 1680D NYLON Ripstop. (mycket starkt)
Regntäthet 3000 mm vattenpelare
Andas väl 3000 MVT
Snabbknäppen i bog och hals (metall 5st)
Elastiska bensnören
Kryssgjordar
Tejpade sömmar
Extra höga bogveck

Stl:115-165cm
Färg: Guld med svarta bogveck
eller svart med guldfärgade bogveck

Angivna storlekar passar ädlare modeller väl. Har du lite grövre häst ta en storlek upp.

Pris: 890 Sek

nya_tacken_1_508d09f2e087c36138fe5201.jpg

Bägge hästarna har samma modell, men olika storlek och pälsar. Varmblodet fryser för minsta lilla men bara älskar detta täcke :love:
Inatt var det -7 gr och de gick utomhus med tillgång till halmat hus.

Senast ändrad:

Amigo.
Det enda du behöver göra är att köpa bensnören o sy fast två ringar, plättlätt :)

Trådkapar lite

Jag hade funderingar på att köpa Amigo till min ponny. Men det är så fruktansvärt långt i sidorna? Det fungerar ju på stora hästen (har ett vinter wug till honom om det krisar som jag kommit över oförskämt billigt ;) ) med längre ben.. men på lillen skulle det aldrig fungera, det hänger nedanför knäna på honom? :crazy:

Det täcket jag testa, var det ett måndagsex eller är det så att dom är väldigt tilltagna? För storleken var bra, rätt längd, bra runt halsen och allt men det var för långt ned på sidorna.....

Amigo och Rambo är längre i sidorna än Rhino, ska plocka fram bilder o visa på mina imorgon.

Kolla på Buster & Bustino-täckena. Finns 1000d 200g med eller utan hals avtagbar eller fast! Toppentäcken :) Inte jättelätta att hitta men butiken på X med mycket fina träns säljer dem :D

Är på jakt efter ett Buster & Bustino täcke men hittar ingen återförsäljare. Läste i inlägget ovan att "butiken med x" säljer dem. Kan någon ge mig en liten ledtråd vilken denna butik är, flaggan går inte riktigt ändå upp idag ;-D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
894
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka