Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt fantastisk resa!! Jora jag har njutit. Väääääldigt mycketHoppas semestern var bra och att du njutit av både mat och dricka![]()
2/3 64,1
4/3 63,9 14/3 62,4 En magsjuka senare...
E väl upp minst ett kilo om några dar igen
Vägrar konsekvent väga mig pga omständigheter. Vetenskaplig rapport för dealine + bihåleinflammation med feber = glass.
Att klara ut studierna trumfar vilken viktresa som helst.
Håll ut.Fastedag idag. Sjukt sugen på att tugga på nånting men ska banne mig stå emot! Än så länge går det bra. Men ska jag klara det måste jag nog ta en kopp kaffe.
Håll ut.Fastedag idag. Sjukt sugen på att tugga på nånting men ska banne mig stå emot! Än så länge går det bra. Men ska jag klara det måste jag nog ta en kopp kaffe.
Håll ut.
Även jag har fasta idag.
Jag gillar mina torsdagsfastor
Betydligt värre med måndagsfastorna![]()
Lycka till! Vet hur strängt det är när det går åt fel håll.Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg
Tot. -6,5kg
Här fortsätter viktuppgången och nu finns det verkligen ingenting att skylla på.
Äter helt enligt vad LifeSum anger, har börjat jobba vilket innebär att jag både går mer och tratt ett pussar trappor varje dag.
Det enda jag kan tänka mig är att jag hade fått fel mängd kcal asg Lifesum övriga dagar. Planen blir nu att fortsätta med mina fastedagar samt att äta 500kcal mindre övriga dagar.
På pappret borde det ge en nergång på 1kg/ vecka men eftersom jag går upp ett halvt kg/ vecka nu så hoppas jag på 0,5kg nedgång/ vecka.
Kommer försöka välja mig dagligen i en vecka för att se om ihåg är något på spåret. Bara fredagar som räknas som vanligt dock.
Håll tummarna
Förresten, tips på andning vid jogging? Försökte näsandas och upplevde nog att jag ändå fick mer luft och tog djupare andetag än vid in näsnäs ut munmun som jag gjort innan.
Tack för tips! Brukar du göra en längre utandning? Jag misstänker att mina korta två inte lika effektivt får ut allt. Håller på att försöka lära mig andas bättre när jag bara är också, det är svårt, riktigt svårt!In genom näsan och ut genom munnen brukar funka bäst för mig, men där får man ju göra det som känns bäst. Fokusera på utandningen och använd magen till att få ut luften ordentligt (nyckeln till att få in mycket luft att få ut luft först, annars har man ju ingen plats). När du sedan "släpper" ut magen igen för att ta ny luft så kommer inandningen liksom av sig själv när diafragman släpps ner och lungorna får mer plats.