3-årstest och kvalitetstävlan

C

CrazyAngel

...kan man delta i det med arab och partbreed arab? Kan tänka mig att det är utom tävlan men jag vill bara ha ett omdömme om hästarna. Var kan jag hitta information om detta?
 
Sv: 3-årstest och kvalitetstävlan

Om du vill vara med på testerna som ASVH anordnar så måste hästen vara registrerad där. Allt om det dom anordnar finns att läsa på deras hemsida. Om det finns plats kanske man kan få vara med utom tävlan, men ofta är det stort intresse...
Har inte arab förbundet några tester?
 
Sv: 3-årstest och kvalitetstävlan

varför inte testa den på ett test för ponny istället utom tävlan, där är det färre startande och araber är ju oftast inte så stora ändå.
Annars om den är under ponny mått kan du ju kontakta svenska ridponny föreningen o registrera hästen där i den stamboken som inte är för "riktiga" ridponnyer så får du vara med o tävla i alla fall fast det kan ju vara krångligt förstås.

På ponny testerna lär det ju också vara enklare med tanke på avstånd och sånt eftersom det ofta visas welsh cobbar också och dom ligger ju på samma storlek om den är över ponny måttet.

Lycka Till!:rofl: :rofl:
 
Sv: 3-årstest och kvalitetstävlan

Du kan inte vara med utom tävlan på AVHS treårstest. De har stängt testen för allt utom fullregistrerade hästar (alltså reggade hos ASVH). Så halvbloden med gråa papper kan t ex inte delta i år heller (vilket de förr kunde, i mån av plats och utan möjlighet till diplom etc).

Så, det är om du kan mygla dig in någon annanstans då, annars är det bara att titta avundsjukt på de andras förberedelser för testet och komma igen på tävlingsbanan nästa år istället.

/Alexandra - med arab född 03 och som gääärna skulle velat att det fanns treårstest för araber
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: athena
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 683
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 396
Senast: Twihard
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp