Bukefalos 28 år!

320 miljoner till lyxkrog och porrshower

Efter Aftonbladets avslöjande i oktober, att SD-toppen Mattias Karlsson får en löneökning från partiet motsvarande 12.200 kronor per månad och dessutom 135.000 kr i retroaktiv lön, förnekade Karlsson bestämt att han själv medverkat till höjningen.
Så har en pamp ordnat en lägenhet till Margot. Margot måste ju bara gå före i bostadskön. Dessutom har Israel sagt att Margot inte är välkommen längre vilket i sin tur drabbar svenska företag
 
Hon bara gör bort sig hela tiden både in och utrikes :laugh:
Och som vanligt skyller hon på andra, nu är det Kommunals fel att hon valde den förmånliga lägenheten ;)
Om det nu var emot hennes principer, varför krävde hon inte då att betala marknadsmässig hyra?
 
Senast ändrad:
Kommunals ledning har använt 320 miljoner av medlemmarnas pengar på att driva lyxkrog och visa porrshower.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/granskning/article22070298.ab

Vad tycker ni om det?

Jag tror att det gör att ytterligare några procent av deras medlemmar går över till SD.
Jag tycker det är förjävligt, men ser inte riktigt kopplingen till SD. Det som händer först och främst är väl att medlemmarna går över till ett annat fack.
 
Jag tycker det är förjävligt, men ser inte riktigt kopplingen till SD. Det som händer först och främst är väl att medlemmarna går över till ett annat fack.
Man stödjer SD istället på olika sätt. tex i väljarbarometrar, röstar på SD när det blir dags, går ur facket men står kvar i A-kassan och sedan betalar in pengar till SD istället, blir medlem i SD osv
 
Man stödjer SD istället på olika sätt. tex i väljarbarometrar, röstar på SD när det blir dags, går ur facket men står kvar i A-kassan och sedan betalar in pengar till SD istället, blir medlem i SD osv
Fast varför ska man gå med i SD för att man är missnöjd med fackföreningen? Är väl vettigare att gå med i en annan fackförening då. Samt varför just SD? Om man inte stöttar partiets åsikter innan så gör man väl inte det bara för att fackpamparna använder pengarna på galet sätt. Nej jag köper inte den kopplingen
 
Fast varför ska man gå med i SD för att man är missnöjd med fackföreningen? Är väl vettigare att gå med i en annan fackförening då. Samt varför just SD? Om man inte stöttar partiets åsikter innan så gör man väl inte det bara för att fackpamparna använder pengarna på galet sätt. Nej jag köper inte den kopplingen
Jo om man vill hämnas pamparna.
Alla är inte välkomna i vilket fack som helst. Det ställs vissa krav ibland. Sen kanske man inte vill vara med i ett fack där en annan yrkesgrupp dominerar än din egen och där du mer eller mindre är ensam. Tror du det facket skulle kämpa för dig.
 
Fast varför ska man gå med i SD för att man är missnöjd med fackföreningen? Är väl vettigare att gå med i en annan fackförening då. Samt varför just SD? Om man inte stöttar partiets åsikter innan så gör man väl inte det bara för att fackpamparna använder pengarna på galet sätt. Nej jag köper inte den kopplingen
Hah, du är lika frågande som jag till kopplingen.
 
Fast varför ska man gå med i SD för att man är missnöjd med fackföreningen? Är väl vettigare att gå med i en annan fackförening då. Samt varför just SD? Om man inte stöttar partiets åsikter innan så gör man väl inte det bara för att fackpamparna använder pengarna på galet sätt. Nej jag köper inte den kopplingen
Kan ju bero på att man anser att facken o S delat boende tillräckligt länge nu...
 
Wallström gömmer sig bakom dimridåer.
Men vad som står kristallklart är, att om man jämför med vad en motsvarande lägenhet, möblerad o klar kostar i samma område så har någon kraftigt subventionerat lägenheten hon fick.
Detta måste naturligtvis landets utrikesminister förstått.
Hon hävdar nej.
Då har vi alltså från henne själv fått förklaringen till de hon presterat de senaste åren ;)

Hon förstår inte bättre.........
 
Man kan ju undra hur det mediala o politiska drevet hade gått, om för fyra år seda, den dåvarande utrikesministern erhållit en lägenhet med förtur från SAF.
Hade Löfven och co varit lika lugna då?
 
Undrar om man utreder alla de lägenhets förmedlingar som gjorts mellan kommunal och förtroendevalda politiker.

För det är där den verkligt allvarliga affären ligger

Fack eller företag köper sig politikers gunst genom förmånliga tjänster.
 
Fast varför ska man gå med i SD för att man är missnöjd med fackföreningen? Är väl vettigare att gå med i en annan fackförening då. Samt varför just SD? Om man inte stöttar partiets åsikter innan så gör man väl inte det bara för att fackpamparna använder pengarna på galet sätt. Nej jag köper inte den kopplingen
Jag håller med.
Men folk gör ju kopplingen till S.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 193
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 740
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp