Bukefalos 28 år!

4-års championatet

Sv: 4-års championatet

Måste bara visa dessa bilderna med när han hoppar i Tågarp i våras. Han överhoppar sig lite :rofl: Synd att jag och min dator inte är vänner... för jag kan inte få de större, han ser så rolig ut :D
t84709_1187374746.jpg
t17880_1187374506.jpg

Ser inte ngra bilder alls :(
 
Sv: 4-års championatet

hmm, jag gör. Jag ska försöka fixa...
 
Sv: 4-års championatet

Jag tror jag vet varför nu, det gick tydligen inte som jag hade tänkt och jag har inte bilderna på denna datorn. Men jag ska försöka lägga in dem på något annat sätt, ni får hålla ut :D
 
Sv: 4-års championatet

Kanske är det någon mer som ska starta en fyraåring, eller kanske någon 5 eller 6åring? Ni får gärna berätta om dem och visa lite bilder, måste ju kolla in konkurrenterna :angel::D

Jag har amnälmt min 4åring. Han kvalade redan i våras, sin första fälttävlan. Han har sedan dess haft över 65% i fälttävlansdressyr, nollat 1,00 banhoppning och placerat sig i deb. Bellmont är efter Goldmine - Mintage. Han är inte så stor, endast 1,60 m men världens goaste. Han tror han är bäst i världen och tror han att han vet vad som ska göras vill han gärna göra det innan jag sagt att han får. Ett bra exempel ä när jag tävlade fälttävlan på hemmaplan.Ddet är fösta gången jag sitter och bromar en hel bana. Haha.
Jag hoppas att han söter sig i Plönninge, vore kul att få bra resultat på en goding som han:)

Här är en bild:
http://s121.photobucket.com/albums/o205/Sofiis/?action=view&current=bellehopparperssonslada.jpg
 
Sv: 4-års championatet

Vilken fin :)
Kul att se någon annan fyraåring som ska vara med, jag vet bara en massa femåringar :D
Vår lyckades kvala nu i helgen iaf. Han vann faktiskt sin klass och slutade på 39 straff. Så nu har han höga förväntningar på sig till finalen ;)
 
Sv: 4-års championatet

Vilken fin :)
Kul att se någon annan fyraåring som ska vara med, jag vet bara en massa femåringar :D
Vår lyckades kvala nu i helgen iaf. Han vann faktiskt sin klass och slutade på 39 straff. Så nu har han höga förväntningar på sig till finalen ;)

Grattis!! Det var inte dåligt :) Vad är det för stam? skall bli spännande att se
 
Sv: 4-års championatet

Han är New Balance - Herkules. Ingen speciellt rolig stam, men tydligen är stoet en sån som ger bra avkommor oavsett hingst.
Tyvärr har han nog fått pappans temperament ändå. Och andra sidan är det ju iof de som är lite skarpa som blir bra tillslut :angel:
Det ska bli jättekul och se hur det går för honom i finalen. Jag tror nästan jag hellre vill bara se på och inte rida även om det hade varit väldigt kul. Det är så många som förväntar sig att han ska gå riktigt bra nu, bättre då om det iaf är hans riktiga ryttare som sitter på om något blir fel än hästskötaren ;)
 
Sv: 4-års championatet

tänkte bara kolla hur dessa bestämmelser skall tolkas.. ska 5 åringarna starta både en 90-klass och en 100-klass??:crazy:

Femåringar
1 godkänt resultat från fälttävlan 0,90 m, med lägst 50 % i dressyr, högst 4 hinderfel (= 1 nedslag) i banhoppning, max 1 olydnad i terrängprovet, tidsfel ej inräknat.
eller 1 godkänt resultat från utbildningstävling terräng. Denna skall då kompletteras med dressyr LC och hoppning 1,00 m enligt ovan.
och 1 godkänt resultat i fälttävlan 1.00m, med lägst 50 % i dressyr, högst 4 hinderfel (=1 nedslag) i banhoppning, max en olydnad i terrängen, tidsfel ej inräknade.
eller 1 godkänt resultat i dressyr LB samt felfri ritt i hoppning 1,10 m och 1 resultat från fälttävlan/utbildningstävling 0,90 m enligt ovan
 
Sv: 4-års championatet

Det finns 2 sätt att kvala på och dessa sätt kan kombineras på olika vis som det står i bestämmelserna.

Enklaste sättet att kvala är att rida 1 st 90-klass med godkända resultat enl. bestämmelserna + 1 st 100-klass med godkända resultat.

Annars kan man rida t ex 1 st 90-klass med godkänt resultat+1 stt 110 hoppning felfritt+1 st LB dressyr med godkänt resultat.

På det viset kan man kombinera olika sätt att kvala på, allt enligt bestämmelserna.
 
Sv: 4-års championatet

Nu måste jag kolla om vi tolkat lika...? Du menar att en dressyr och hopptävling plus terrängen fån en annan 90-fälttävlan (förutom den man har som 90-kval)räcker istället för en 100-klass, ELLER ska det vara dressyr och hopptävling pus en utbildningstävling för sig? Jag trodde det senare, och eftersom det inte fins några utb.tävl i terräng så har jag valt att "jaga" 100-klasser...
 
Sv: 4-års championatet

Nu svarar jag på mitt eget inlägg, efter att ha läst på. Det står fälttävlan/utbildningstävling, så man kan räkna en terräng från annan fälttävlan kombinerat med dressyr/hoppresultat. ATT jag inte sett det, men vem skulle trott att 4 tävlingar i rad blev inställda..?
 
Sv: 4-års championatet

Nej vem skulle trott det?:eek:

Men om det är 100-klass eller motsvarande som fattas för dig så ska du alltså hoppa felfritt 110 och rida 1 LB med 60%.

Gör du det och har en 90-klass med godkänt resultat så är du kvalad sen.

Håller tummarna för dig.:banana:
 
Sv: 4-års championatet

Hej igen.. du skrev 60%, var får du det ifrån? Det står godkänt resultat visserligen, men alla andra dressyrgränser är 50%, skulle det vara annan gräns i detta eventuella LB-kval? Hmmm
 
Sv: 4-års championatet

Ja, tyvärr, så är det enligt dressyr TR helt plötsligt?! En annan bukare här har kontrollerat detta med ansvarig på Swedehorse och tydligen ska det vara 60% inte 50....om det kan man tycka vad man vill och det gör jag!:devil:
 
Sv: 4-års championatet

Hej igen.. du skrev 60%, var får du det ifrån? Det står godkänt resultat visserligen, men alla andra dressyrgränser är 50%, skulle det vara annan gräns i detta eventuella LB-kval? Hmmm

Det är väl ganska logiskt egentligen, jag menar det är ju bara inom ft - dressyren 50% räknas som godkänt och inom den vanliga dressyren är godkänt 60% och eftersom man kvalar i en vanlig dressyrklass måste det ju vara godkänt inom dressyrreglerna som menas.
 
Sv: 4-års championatet

Kl

Kan man se vilka hästar som är anmälda till championaten någonstans än? har letat som en galning men hittar det ingenstans. På plönninges sida hittar jag inte ens proppen :confused:
Någon?
 
Sv: 4-års championatet

Kul att se någon annan fyraåring som ska vara med, jag vet bara en massa femåringar :D
Vår lyckades kvala nu i helgen iaf. Han vann faktiskt sin klass och slutade på 39 straff. Så nu har han höga förväntningar på sig till finalen ;)

Åh Grattis:) Det ska bli så kul med championatet tycker jag. Alla hästar har ju lixom fått samma chans at komma dit de är nu..

Lycka till:)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
991
Senast: mamman
·
Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 163
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 297
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 205
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp