4-årschampionat i hoppning...

nuförtiden

Hej Cyllene! Hur går det med ditt Landlord-sto? Det är ett tag sedan denna tråd startade...
Om en vecka är det dags för Kvalitetsbedömning för min Landlord-kille. Just nu håller jag en ganska avslappnad attityd, eftersom det är 7x24 timmar tänkbara att han ska stuka sig eller på annat sätt skada sig...

Men om han nu är som han är idag, så ska det bli en spännande dag! Jag hoppas bara att han ska orka kämpa hela dagen, kondisen är inte riktigt vad den var i juni innan betet... :crazy:

Kommer du att vara med på Kvalitetsbedömning i år?

Hoppas allt är väl! :) Mvh, Helena
 
Re: nuförtiden

Hej!

Jodå, det går jättebra! Jag har dock bestämt mig för att strunta i 4-årschampionatet pga att hon stod skadad hela våren. Det känns som att forcera det att hon ska gå 1 m-klasser redan nu. Jag tror inte det skulle vara några problem men jag känner att jag inte behöver stressa henne. Hon ska ju inte säljas eller nåt sånt... Jag har också idiotstressigt på jobbet just nu så hon får gå på lite halvfart ett par veckor till.

Hon har gått ett fåtal clearrounder och det har hon gjort jättebra. Hennes problem är att hon hoppar för högt. Vi ska hoppa lågt ett tag tills hon lär sig bedömma hindren lite bättre. Efter förra årets katastrof på 3-årstestet så har jag bestämt mig för att skita i kvaliten. :crazy:

Håller tummarna för er! Jag antar att han går rent nu, eller ialla fall inga större problem!? :)

/C
 
Re: nuförtiden

Hej! Säkert klokt att ta det försiktigt, man måste se det långsiktigt!
Oregelbundenheten har avtagit i takt med muskelsättningen nu senaste veckorna, men jag är fortfarande inte helt säker på att det är borta helt. Jag är förstås orolig att det är nåt där i alla fall. Han hoppar i allafall som en fining, och verkar aldrig ha ont (hur vet man det förresten...).

Jag hoppas bara han är hel ända fram, och det hoppas nog alla 6 som ska hjälpa mig på den stora dagen (min svåger tex, som reser 100 mil från Skaraborg för att kika...). Jag har en ryttare i gångarterna, en i hoppningen, en visare, 2 hästskötare o en filmare. Tänk dig besvikelsen om min pålle tex har ett tjockt ben...Eh, vi ska inte tänka på saken...
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 125
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp