40 års pressent

Bukefalos 30 år!

Användare86

Trådstartare
Hjälp. Sambon fyller jämt inom en inte allt för avlägsen framtid och jag vet inte vad jag är ute efter att köpa. Har en budget på max 7 000 kr.
Han har tidigare haft bekanta som varit iväg på någon typ av resort där man mediterar utan att få prata på x antal dagar och vet att hand då lät intresserad av detta. Men det stora problemet är att detta var typ 10 år sedan och jag vet inte vem som hade varit iväg på detta. Någon som vet vad jag pratar om?
Eller någon som har ett bra förslag, vanliga spa hotell är inte intressant.

Meditationsretreat finns inom många olika traditioner och med olika inriktning, så jag hade nog lämnat det till partnern att välja vilket som passar. Eller googla vad som finns i närheten och verkar ha en attityd som passar. Vissa är mer traditionella, vissa är mer "friskvårdsaktiga", och det är inte ovanligt att det också är olika inriktningar på tex mat. En del vill ha det spartanskt och inåtblickande, andra vill ha mer bekvämlighet.

Jag hade åtminstone blivit väldigt glad för den presenten. :)

Tack, nu fick jag ett nytt ord att googla 😃 dock behöver jag boka den i present för annars kommer det inte bli av 🤣

Hjälp. Sambon fyller jämt inom en inte allt för avlägsen framtid och jag vet inte vad jag är ute efter att köpa. Har en budget på max 7 000 kr.
Han har tidigare haft bekanta som varit iväg på någon typ av resort där man mediterar utan att få prata på x antal dagar och vet att hand då lät intresserad av detta. Men det stora problemet är att detta var typ 10 år sedan och jag vet inte vem som hade varit iväg på detta. Någon som vet vad jag pratar om?
Eller någon som har ett bra förslag, vanliga spa hotell är inte intressant.

Om du googlar på Vipassana så borde du kunna hitta den typ meditationsretreat som (jag tror att) du efterfrågar. Min väns make var på en sån för ett par år sedan, det var meditation samt att man skulle vara tyst/inte prata medans man var där och man fick lämna in mobilen när man anlände. Är det något du undrar över kan jag säkert fråga!

Liknande trådar

• Hur börja må bra?
  • Uppsägningstid som vikarie?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat