42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Vad de flesta menar då de säger "kastrering" i dessa sammanhang är att hugga av könsorgan eller liknande. Om detta inte är ett effektivt sätt att förhindra våldtäkt/samlag så säg..?



Lusten att begå våld/övergrepp finns kvar även om testiklarna skärs bort.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Ja precis, och just därför tycker jag inte att det är en metod som skyddar mot framtida våld från denna person. Men det finns även andra behandlingsmetoder där lusten trots behandling finns kvar, se vid intresse artikeln som finns bifogat som bildfil i inlägg #143
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Ja precis, och just därför tycker jag inte att det är en metod som skyddar mot framtida våld från denna person. Men det finns även andra behandlingsmetoder där lusten trots behandling finns kvar, se vid intresse artikeln som finns bifogat som bildfil i inlägg #143
Men varför i hela helvete applåderar du då kastration????
Tänker du överhuvudtaget innan du vräker ur dig en massa strunt?
PL
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Men varför i hela helvete applåderar du då kastration????
Tänker du överhuvudtaget innan du vräker ur dig en massa strunt?
PL

Bäste peter_lundin, exakt NÄR i hela helvetet har jag applåderat kastration? Min fråga är, tänker DU överhuvudtaget innan DU vräker ur dig en massa strunt?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Du påstod ju att det var effektivt för att förhindra våldtäkter vilket ät strunt!
Sen har du propagerat lika för lika tillräckligt många gånger för att alla skall inse att du fullstäntigt skiter i modern rättsskipning o bara är ute efter hämnd till varje pris.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Du påstod ju att det var effektivt för att förhindra våldtäkter vilket ät strunt!

Du kan läsa mitt svar på #177 så ser du hur jag menat i fråga om kastrering. Är det någon som ni ska diskutera kastrering med så är det faktiskt personen som förespråkat det, och Inte mig. Jag har endast kommenterat ett inlägg som förespråkar kastrering och det är INTE samma sak som att förespråka det själv.

Sen har du propagerat lika för lika tillräckligt många gånger för att alla skall inse att du fullstäntigt skiter i modern rättsskipning o bara är ute efter hämnd till varje pris.
PL

Om du tolkar det jag skrivit som att jag "fullstäntigt skiter i modern rättsskipning o bara är ute efter hämnd till varje pris" så får det faktiskt stå för dig. Att tycka att straff borde vara annorlunda än de är, är inte samma sak som att strunta i rättvisan. Struntat i rättvisan har jag gjort först den dagen jag begått en olaglig handling.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

#186, #187 och #189 tillhör fö den typen av inlägg som brukar tyckas vara ganska barnsliga. Det säger mer om er än om mig. Men ni får gärna prata ihop er på sandlådenivå, det är säkert något som är till er fördel. Have fun.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Att tycka att lika för lika skall gälla är solklart att propagera för medeltida eller äldre straffsyn!
PL
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Att kalla det för sandlådenivå när någon propagerar mot tortyrstaff ärv väl inte särskilt smart!
PL
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Att kalla det för sandlådenivå när någon propagerar mot tortyrstaff ärv väl inte särskilt smart!
PL

Det jag anser vara sandlådenivå är att diskutera någons val av nickname i en nedlåtande form.

Dina åsikter i övrigt är dina, ginnies åsikter är hennes och mina är mina. Det är bara att acceptera. Längre än så kommer vi inte.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Är det någon som minns seminören från Skara som greps efter att ha förgripit sig på hästar för ett 20 tal år sedan?
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Om vi bodde i USA så skulle alla kända och dömda hästplågare kunna spåras med en enkel knapptryckning på tangentbordet, men så är det inte i Sverige idag, iaf inte ännu.....

Minst en person frisläpps från amerikanska fängelser varje vecka för att hon eller han har dömts oskyldigt.

Jag hoppas vid Gud att inget I-land ser USA:s rättssystem som en förebild. Nej, jag tycker inte att USA kan klassas som i-land.

Ursäkta ot.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

OK du är för kroppsstraff/tortyr ginnies jag mfl är emot.
PL

Jag är för den behandling man utsatt någon för. Jag är inte för att folk får en känga, eller som du benämner det "kroppsstraff/tortyr", om de inte utsatt någon annan för det. Enligt mig är det viss skillnad på att vara beredd på att ta emot samma behandling jag utsatt nån annan för, och att få en behandling som inte har något med brottet att göra. Men som sagt, jag har min åsikt och du har din och jag antar att vi inte kommer längre än att acceptera det.
 
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det är väldigt lätt att säga att propagera för att "man ska stå sitt kast" innan man verkligen har sett vad psykisk ohälsa, ekonomiska svårigheter, missbruk etc kan göra med människor som i större delen av sitt liv varit välfungerande människor...

Människor föds inte onda, det finns alltid en anledning till det man väljer att göra i sitt liv. Väljer man att göra något brottsligt så ska man avtjäna den påföljd man döms till/vård man behöver - det är inte Sveriges befolkning som ska agera domstol.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp