4st krulliga bebisar blev det inatt!

A

adore

Den första lilla lorten är ljus och väldigt liten. Hon kom vid 01-tiden. Den andra är svart och en hona till.
De två sista kom ut innan 04-tiden då jag hade massarat mammans mage ett tag så värkarna kom igång igen.

Mammakissen är så söt mot sina bebbar och jag har inte fått lämna henne inatt. Om jag bara gått ett par meter för att tvätta händerna ville hon gärna följa efter och skällde lite på mej när jag kom tillbaka.
Hon var så duktig och har spunnit hela tiden!! Jag har fått sitta och klappa henne hela tiden.
Jag fick inte ens sova i soffan som är en meter från hennes låda. Skulle ligga brevid hennes låda.

Hoppas alla överlever bara!!!
Behöver jag stödmata den lilla?? Finns massa mat och hon verkar på hugget men är riktigt liten...
 
hejsan... jag är absolut ingen kattfolk... så jag kan inte så myckett. men men ...men vad jag tror så behöver du inte stödmata än... om du fortfarande tror de om några dagar så kanske... men det är ju meningen att det ska gå av sig slälvt, så ge det en chans!
 
om den inte äter tillräcklig borde du vell stödmata henne?
det bästa är om du ringer en veterinär å rådhör dig.

och du.....Grattis till babyene. :)
 
Så länge den ökar i vikt så är det ingen fara. Om den minskar eller stannar i vikt så kan det däremot vara bra att stödmata.
Väg den varje dag, vid ungefär samma tidpunkt.
 
Tack för svaren!! Slipper jag vara orolig.
Pratade med hankattens ägare och hon sa att det oftast räcker med att "tvångsmata" dem om de äter dåligt.
Men de äter ju bra, fast man får hjälpa dem att hitta rätt ibland.

Var ju inte planerat att de skulle komma så tidigt så vågen skulle jag få först ikväll så jag får vänta med vägningen tills dess.
 
I min kull föddes en liten ,liten parvel. Han vägde 53 gram direkt efter födseln, men vägde som minst 50 gram. Men killen åt så jag lät bli att stödmata. Efter några dagar hade han växt ikapp sina bröder.

Så min första fråga är, hur liten är den lille?

Andra frågan är om han äter själv?

Om han är dålig att hitta spenen kan du hjälpa honom att hitta den, men om han äter själv behöver du nog inte börja stödmata än.
 
Har inte fått vågen än eftersom de inte skulle komma idag. Men den kommer ikväll som det var planerat innan.
Hon väger nog runt 50gram kan jag tänka mej man hon äter själv och är jäkla envis. Sätter henne vid tuttarna ibland så att jag har koll på att hon verkligen äter.
 
Om hon äter själv är det inte så mycket mer att göra än at vänta och se. Hon kommer nog klara av det själv. Även fast de är små så är de inte riktigt så hjälplösa som man vill tro :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 623
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 597
Senast: squarepants
·
Hästvård Fick samtal ifrån Tezzan i stallet igår att min älskade lille Loke fått en spark på vänsterbakhas som nu var kraftigt svullen och han...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: LilaTiger
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp