50 år och ensam...

Jag kan tillägga att jag firar jättegärna vänner. Men - öppet hus tycker jag är jättejobbigt och jag går pliktskyldigt eller tackar nej då,
Jag gillar middagar.
Men öppet hus är ofta massa folk som kommer och går. Eftersom jag är singel så innebär det att jag kommer själv. Och då måste man hela tiden ta kontakt med folk om det inte är folk jag känner sen tidigare. Par är oftast dåliga på att ta kontakt tycker jag.. De pratar oftast med sig själva..och när man äntligen börjat prata med ett par så ska de gå en stund senare eftersom öppet hus stannar man bara en kort stund. Och födelsedagsbarnet har inte tid att prata. Sp då måste jag själv ta kontakt med folk hela kvällen,
Haha.. Öppet hus passar inte mig..,för mkt jobb för en introvert...
 
Senast ändrad:
@Lovisaleonora är med dig helt och fullt i det du säger, men ändå, varken du eller jag är i ts situation så vi vet ju inte hur det till slut känns. Så jag tycker inte att det är helt okej att avfärda ts känslor med att rakt av uttrycka sin egen uppfattning om vänskap, som dessutom ligger på en annan nivå än den vänskap ts upplever med sina vänner.

Ts känner ju vad hon känner, då spelar det ingen roll vad vi andra känner.
 
Jag ogillar fester och vill verkligen inte ha det när jag fyller jämt. Då passar jag på att bocka av saker från den där listan jag aldrig kommer ihåg namnet på.... Drömresor av olika slag.

Har firat både ensam och med familjen på så vis. Planerar just nu nästa gång som infaller om två år. Då blir det en häftig resa med en aktivitet jag älskar och med maken i släptåg. Om några barn vill följa med är upp till dom. För att få råd att genomföra det måste jag börja i tid.
 
Hur menar du med "bjöd igen"? Jag menar - bara för att jag skulle bli bjuden på 50-års fest och gå på den, så skulle inte jag vilja känna mig tvingad att hålla en stor fest själv senare, bara för att kunna "bjuda igen". Vissa är ju inte ett dugg roade av tanken att fira stort...
Nja, handlade egentligen om att inte bli bjuden på gästernas senare fester (inte alla!), trots att det var stora tillställningar
 
Nu vet jag inte med säkerhet, men antagligen skulle jag känna likadant om man i stort sett aldrig blev bjuden tillbaka nån gång.

I början kanske man inte reflekterar över det, men allt efter tiden och åren går och man sällan blir bjuden, så skulle det definitivt få mig att känna mig oviktig.
Jo precis! Anordnade en tid ett antal fester, allt från knytis till tre-rätters, men få som bjudit in, trots att fester uppenbarligen varit (nackdelen med sociala medier....)
 
Jag förstår inte resonemanget.
Jag förstår inte resonemanget.
Förtydligar....

Om jag inbjuder till fest och ett antal personer glatt tackar ja och kommer, gång efter annan. När DE har fest inbjuds jag inte...
VAD kan jag då anta ligger bakom?
Var det inte kul första gången, så tackar man ju knappast ja den andra, eller tredje?

Nåja, får fundera på ev Buketräff, kanske i kombination med kräftfiske?? Har finfina vatten med fiskerätt :love:
 
Update!!!

Har nu passerat mina 50 :up: och lever visst än!:p
Nåja, firandet uteblev, men gör inget!

Min födelsedag spenderades med dottern:love: på bästa spaet i Larvik, kan varmt rekommenderas!!! Superlyx som knappt kostar något alls på söndagar:heart

Fick pengar till en sommargarderob (innan Norge) av mamma och sen en "ny" spis samt pengar av pappa, har köpt in panelen jag önskat till köket:love:

Mer firande än så har det inte blivit, inte ens en tårta, MEN jag har passerat snöret:):):)
 
Update!!!

Har nu passerat mina 50 :up: och lever visst än!:p
Nåja, firandet uteblev, men gör inget!

Min födelsedag spenderades med dottern:love: på bästa spaet i Larvik, kan varmt rekommenderas!!! Superlyx som knappt kostar något alls på söndagar:heart

Fick pengar till en sommargarderob (innan Norge) av mamma och sen en "ny" spis samt pengar av pappa, har köpt in panelen jag önskat till köket:love:

Mer firande än så har det inte blivit, inte ens en tårta, MEN jag har passerat snöret:):):)


Du & jag har nog ganska olika syn på detta med firande :) Det du berättade om din födelsedag är nog det bästa firandet jag hade kunnat få, om jag fått välja :)

Men om man ser firande som att det ska vara en stor brakfest, ja då blir det så klart annat.
 
Update!!!

Har nu passerat mina 50 :up: och lever visst än!:p
Nåja, firandet uteblev, men gör inget!

Min födelsedag spenderades med dottern:love: på bästa spaet i Larvik, kan varmt rekommenderas!!! Superlyx som knappt kostar något alls på söndagar:heart

Fick pengar till en sommargarderob (innan Norge) av mamma och sen en "ny" spis samt pengar av pappa, har köpt in panelen jag önskat till köket:love:

Mer firande än så har det inte blivit, inte ens en tårta, MEN jag har passerat snöret:):):)

Stort grattis!!!! :)
 
Du & jag har nog ganska olika syn på detta med firande :) Det du berättade om din födelsedag är nog det bästa firandet jag hade kunnat få, om jag fått välja :)

Men om man ser firande som att det ska vara en stor brakfest, ja då blir det så klart annat.
Nja jag valde ju själv mitt firande, och det var helt underbart!:love: Kvalitetstid med dottern i varma bassänger och vid havet, fantastiskt!!

När jag fyller 60 ska jag förhoppningsvis samlat på mig en bekantskapskrets och bjuda in till kafferep:up:, är väl sånt man gör då???:D
 
Update!!!

Har nu passerat mina 50 :up: och lever visst än!:p
Nåja, firandet uteblev, men gör inget!

Min födelsedag spenderades med dottern:love: på bästa spaet i Larvik, kan varmt rekommenderas!!! Superlyx som knappt kostar något alls på söndagar:heart

Fick pengar till en sommargarderob (innan Norge) av mamma och sen en "ny" spis samt pengar av pappa, har köpt in panelen jag önskat till köket:love:

Mer firande än så har det inte blivit, inte ens en tårta, MEN jag har passerat snöret:):):)
Grattis i efterskott! Lät som ett bra firande :) Hoppas dock du för ditt kalas, om du vill ha det!
 
Grattis, och vad härligt att det hela blev en så fin upplevelse. jag är ingen person som gillar att fira födelsedagar, jo gärna andras, men har svårt för att själv stå i centrum, så egna förhandlar jag bort så gott det går .
jag fyllde femtio förra året. samlade barn,barnbarn, syskon ,syskonbarn och mor å far, så var vi ute och åt gott och umgicks, alldelles lagom för mig. sedan bjöd jag mig själv på resa lite senare, åkte en bit på hurtigrutten, helt magiskt fint, lugnt och underbart. åkte själv, läste en massa böcker,åt gott, njöt av naturen och laddade en massa energi.
huvudsaken är väl att man gör sin "stora dag" till det man själv vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp