50 inlägg/sida

goamarie

Trådstartare
Varför kan ma inte ha det som aldternativ? det försvann nu ikväll när jag läste i en lååång tråd med över 2200st inlägg. jag var på sida 51 och skrev när jag plötsligt så att det var över 129 st inlägg i den tråden när jag nyss var på sidan 51....

kan man få tillbaka 50 st inlägg/sida???


SNÄLLA Gunnar!

I'm Begging you! :bow:
 
Sv: 50 inlägg/sida

Jag diskuterade för ett tag sedan problem med att det tog så lång tid att hämta trådar med en användare på Snacksidan.
Vi använde olika webbläsare, men det hade ingen betydelse, hon hade en långsammare processor i sin dator, det hade viss betydelse.
Störst betydelse hade hur många inlägg man valt att visa i taget, i tråden.
Hon hade 50 och jag hade 25, det tog ungefär dubbelt så lång tid för henne att få ner en tråd. Ganska självklart egentligen.

Jag funderade lite på detta och bestämde mig för att justera ner antalet inlägg man kan se samtidigt till att max vara 30, standardvarianten ändrade jag från 25 till 20.

Detta kommer göra att trådarna kommer laddas fortare. Dessutom bör det minska belastningen på servern en aning då bland annat belastningen sprids mera.

Visst kan det kanske finnas fördelar med att få ner så många inlägg som möjligt samtidigt, men jag tycker nog att en förändring från 50 till 30 i taget inte är någon stor sak.

De flesta förändringarna jag gör finns det faktiskt någon typ av anledning till ;) i detta fall att snabba upp sidorna. Sedan kanske effekten inte alltid märks så mycket i vanliga fall, men jag ser inte detta som någon stor försämring i alla fall.
 
Sv: 50 inlägg/sida

för mig som tycker att jämna siffor är att föredra, elelr jämna och jämna. utan jag menar att 50 är bara hälften av 100 och isfåall så vill jag nog ha kvar 25 st somett alternativ... för 4st sådana är 100 inlägg. lätt och räkna ut vilken sida man ska läsa för att komma åt just det inlägget man är ute efter.


Öhhh fattar du mitt virriga inlägg? ;)
 
Sv: 50 inlägg/sida

Men nu kan du ju räkna 20*5 istället;)

Retas med dig:)
 
Sv: 50 inlägg/sida

Om du vill komma åt det första olästa inlägget så finns det ju knapp för det, så slipper man ha koll på vilket inlägg man är på... Jag har noll koll på vilka sidor jag är på i alla miljarder trådar...
 
Sv: 50 inlägg/sida

Dels den knappen som ser ut så här
firstnew.gif
dels länken "Nya inlägg" :angel:
 
Sv: 50 inlägg/sida

Knapprånar lite: Jag får fortfarande upp 50 inlägg/ sida... Har fått det hela tiden...
 
Sv: 50 inlägg/sida

Den funktionen har funnits länge ;)

Det är inte farligt att trycka på de olika knapparna för att kolla vad som händer :idea:
 
Sv: 50 inlägg/sida

Så nu är det ändrat även för mig, nu är det 30 inlägg/sida...
 
Sv: 50 inlägg/sida

haha, jag har inte ens tänkt på att den där lilla knappen finns!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 214
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 276
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 858
Övr. Barn Vet inte alls om tråden hemma rätt... Men skulle någon kunna vara snäll och förklara det här med särkullsbarn och arv? Jag försöker...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp