50 shades of Lera (bildtråd)

Här visar Kakis att rulla sig är helt enkelt en konst. Ljuset absorberas fint i ganascherna, hade kanske varit önskvärt att hela ögat täckts av lera för den rätt känslan. Men det hela är mycket formsäkert och hon har en god teknik. Önskvärt att verkligen ingen glans syns i pälsen och det tycker jag hon visar bra här.
(Sa jag att man helst inte får borsta henne i huvudet?)
Lera for ever.JPG
 
Det måste vara jättedåligt för hästarnas ben att gå i sån lera.
Hoppas verkligen det finns torra partier i hagen.
Retorisk fråga kanske? Bilden föreställer ju inte min hage. Vi har knädjup lera i grinden där bonden kört in balar med traktorn.
 
Inte bilden men jag tolkade texten som att det var samma hos dig

Jag skulle dock inte acceptera knädjup lera vid grinden heller.
Jasså jaha. Nä. Men lera har vi. Nu är det som sagt värst i grindhålen där bonden kört traktor. Där måste ju hästarna passera, det är också där jag och min häst fastnar när hon ska in. :) Annars har vi riktig bra hagar med tanke på omständigheterna.
 
DSC_0390.JPG

Min häst har knappt varit lerig på hela vintern! Lite småstänk bara Men den här veckan verkar han ha insett att lerbad är sköööönt 😍. Så två dagar har han sett ut såhär.
 
Inte bilden men jag tolkade texten som att det var samma hos dig

Jag skulle dock inte acceptera knädjup lera vid grinden heller.
Fast om jordmånen är styv lera i 6 m ner till berggrunden så finns det inget sätt att skapa torra partier. Hos oss är det så, på all mark som finns att tillgå.
 
Fast om jordmånen är styv lera i 6 m ner till berggrunden så finns det inget sätt att skapa torra partier. Hos oss är det så, på all mark som finns att tillgå.

För mig är det inte acceptabelt att hålla hästar på den typen av mark.
De ska inte behöva stå i konstant djup lera, mitt samvete hade inte klarat av det.
 
Då kan man inte ha häst i uppland och många fler platser i Sverige.

Fast det är ju inte riktigt sant.
Tillräckligt stora hagar för antalet hästar är ju en bra början.
Har väldigt svårt att tro att varenda häst i hela Uppland går i knädjup lera.

Vi har rejäl lerjord här med men använder skogshagar och få hästar på stora ytor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 607
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
1 896
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp