60-talsrum??

_Skifting_

Trådstartare
sambon och jag har precis flyttat till en mysig gård varav det finns ett rum på övervåningen som jag får göra vad jag vill med... :love:
Har nu bestämt att jag vill ha 60-talsrum där...
rummet har en golvyta på ca 15-17m2.
det är avlångt och ca 5m x 3.5m.
man går in på kortsiden om rummet, där dörren är mitt på väggen. mittemot dörren finns ett stort fönster (på den andra kortsidan) som täcker mesta delen av väggen. dock ej ner till golvet.
På båda långsidorna är det snedtak som går ner på ca 3/5 av väggen.
takhöjden är ca 2-2.10m.
jag vill ha det lite glamor känsla.. lite som Marilyn monroe´s loge känsla...
typ rött sammet mm...
har bestämt att jag ska dekorera med vinylskivor och sätta en 180säng i rummet... gärna någon lösning till hur man fixar himmelsängskänsla när det är snedtak.
nå... har ni några tips på möbler, inredning osv?? kom med allt!!
 
Sv: 60-talsrum??

Om du vet att du vill ha rummet i 60-talsstil så antar jag att du vet ungefär hur du vill ha det, dvs ungefär vad som är 60-tal för dig? Så då är det bara att ge sig ut på loppisar och leta efter saker som du fastnar för! Mycket roligare, hållbarare och billigare än att köpa nyproducerade saker i rätt stil.
 
Sv: 60-talsrum??

njaa... joo.. jag vet ju ungefär hur jag vill ha det, men det är just detaljerna osv. som jag inte riktigt vet... behöver lite tips på vad som är/var typiskt 60-tal....
länkar till nyproducerade grejor, som man kan försöka hitta begagnat kke...
osv..
 

Liknande trådar

Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 280
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp