Bukefalos 28 år!

7-sitsig bil

Jag har en Citroen C8 och den är underbar! Går billigt och bra i motor och lådan. Riktigt skön att köra känns liten och smidig.
Framförallt sitter man normalt i de 2 bakersta sätena! De jag provat innan har jag ratat för de har vart så himla dålig plats längst bak eller obekväma å små säten.
 
Urkass Opel Zafira, Hyundai Santa Fe

Nu har vi behov av fler än 7 platser, men en VW Caravelle har många varianter. Det gäller bara att kliva ur tvångstankar om att inte vilja köra buss.

Största fördel, alla säten går att få bra för vuxna.
 
Renault espace är gräsligt fula men toksköna att köra.

Vi hade en Citroën C4 Grand Picasso som höll 20.000 mil, sen rasade växellådan. Före det var typ allt i bilen bytt, värdelöst.

Körde en Chevrolet suburban förr, den var bekväm hela vägen bak och fin att köra.
 
Vi hade en Chevrolet Trans Sport - superskön att köra, men bedrövlig kvalité. (det verkar vara fler som upptäckt det, om man ser till vad de säljs för nu....)

När jag har börjat jobba (när utb är klar) blir det nog en ny bil här. Vi tittar just nu på t.ex VW Touran som är lite mer "stor personbil", för att man ska ha råd att använda den också. Vi kommer troligen köpa en diesel.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 785
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp