8 veckor, vilken vikt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Jozzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 937
J

Jozzi

Hejsan!

Har fått hem två små 8 veckors tjejer.
Vägde dem idag och dom båda vägde ca 950g. Är det bra eller dålig vikt på dem nu?

Länge sen jag hade katt, men så söta är dom :love:

//Jozzi

Sv: 8 veckor, vilken vikt?

Det låter som bra vikter. Däremot är de alldeles för små för att lämna sin mamma.

Hejsan,

Va bra! Dom är juh så småa så vi var lite oroliga.

Har läst lite om det ja, men dessa två kommer från ett katthem..
Vi tog båda syskonen.

//Jozzi

Katthem brukar ju vara väldigt noga med åldern, dvs 12 veckor. Även om kattmamman har dött så brukar dem försöka ha kattungarna hos en fostermamma tills dem uppnått rätt ålder.

Men ja, skumt är det. Vilket katthem var det?

Hejsan,

Fel av mig, dom bodde på ett jourhem om jag fatta min mamma rätt. Hon hitta dem på bl*cket. Vart uppringd av en veterinär och dom bestämde dag. Katterna fanns på annons hos ett katthem i Gävle. Kommer inte ihåg va mamma sa att den hette.

//Jozzi

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 395
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 171
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
631
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jane Austen eller Jane Eyre
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur