A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då jag inte citerar @sjoberga direkt nu så hoppas jag att det inte blir fel annars pudlar jag:D, men sjöberga skrev något om att de som brukar våld här( utifrån komna antar jag att det menas) kan hålla sig "annorstädes". Han menade då ASAP.
Då var min menade fråga om det gällde alla? och tänkte då på den som blev misshandlad. Jo han fick lite blessyrer MEN har själv misshandlat andra personer, och då var min enkla fråga om sjöberga tycker att även denna person ska vara "annorstädes"? alltså förpassas till sitt hemland.

Blurret om barndomstrauman var menat som att båda dessa två kanske ? är födda in i våld av olika slag.
Jag menar följande: Det är lätt att sitta i Sverige och ha fötts in i bra förhållanden och möjligheter och mena att man alltid, sedan liten, varit emot och reagerat på våld. ( ja det är en väldigt bra egenskap)Jag menar det är lätt och att göra det enkelt för sig när födsel in i våld, droger, (gatu)krig, gäng, kriminalitet faktiskt under barndomen är det enda som känns till.
Och menade då att många amerikanska rappare fötts in i det, hur det är med ASAP vet jag inte.

Som min bekant och rapexpert sa en gång ( dock på den tiden rappen blev stor typ när Eminem slog igenom), de lever hårt och kort. Alltså farligt.
Menar du att Sverige ska passa lagarna efter personernas uppväxt eller vad är syftet? Och hur i så fall?

Jag förstår inte kopplingen till diskussionen.

Det tycks som att vissa människor anser att om man 1) är kändis, 2) kommer från annat land och 3) haft en "tuff" uppväxt, så står man över lagen och kan utföra brottsliga gärningar, helt utan reprimander när man vistas i andra länder än sitt eget 🤔

Så ytterst intressant.

Då jag inte citerar @sjoberga direkt nu så hoppas jag att det inte blir fel annars pudlar jag:D, men sjöberga skrev något om att de som brukar våld här( utifrån komna antar jag att det menas) kan hålla sig "annorstädes". Han menade då ASAP.
Då var min menade fråga om det gällde alla? och tänkte då på den som blev misshandlad. Jo han fick lite blessyrer MEN har själv misshandlat andra personer, och då var min enkla fråga om sjöberga tycker att även denna person ska vara "annorstädes"? alltså förpassas till sitt hemland.

Blurret om barndomstrauman var menat som att båda dessa två kanske ? är födda in i våld av olika slag.
Jag menar följande: Det är lätt att sitta i Sverige och ha fötts in i bra förhållanden och möjligheter och mena att man alltid, sedan liten, varit emot och reagerat på våld. ( ja det är en väldigt bra egenskap)Jag menar det är lätt och att göra det enkelt för sig när födsel in i våld, droger, (gatu)krig, gäng, kriminalitet faktiskt under barndomen är det enda som känns till.
Och menade då att många amerikanska rappare fötts in i det, hur det är med ASAP vet jag inte.

Som min bekant och rapexpert sa en gång ( dock på den tiden rappen blev stor typ när Eminem slog igenom), de lever hårt och kort. Alltså farligt.

Jag skrev

Utländska medborgare som är ”bra på att slåss” kan få hålla sig annorstädes. Särskilt om de tycker att det är OK att demonstrera sina färdigheter på öppen gata efter att ha blivit irriterade eller provocerade.

Det handlar om att jag tycker att vi ska skicka signaler genom att ta allvarligt på våldsbrott så att det alltid är tydligt att det inte är accepterat. Att få hålla sig annorstädes är en frivillighet och innehåller inte alls ”förpassas till sina hemländer”. Vare sig för Rocky eller någon annan.

För att säga det, behöver du inte säga något alls om målsägandes bakgrund.
Framförallt kan man väl bara släppa det eftersom killen varit misstänkt för brott i det här fallet men förundersökningen har lagts ner. Det har alltså utretts om han gjort något brottsligt i sammanhanget eller inte. Men enmansfolkdomstolen som är av skiljaktig mening kan bara inte ge sig.

Framförallt kan man väl bara släppa det eftersom killen varit misstänkt för brott i det här fallet men förundersökningen har lagts ner. Det har alltså utretts om han gjort något brottsligt i sammanhanget eller inte. Men enmansfolkdomstolen som är av skiljaktig mening kan bara inte ge sig.
Det är uppenbarligen väldigt viktigt att vi alla hela tiden tänker på kriminella flyktingar som bor i Sverige.

Fast nej, så funkar det ju verkligen inte.
Jag har inte hängt med till 100% - men jag undrar om flaskan kan vara en svag punkt i åtalet. Visserligen lär nog inte rätten gå på att han rullat sig fram och tillbaka på glasskärvorna för att ådra sig de skador han fått. Men har åklagaren slagit fast vem av de tre som skadade honom med flaskan?

man måste rimligtvis ha bild på att de faktiskt håller i flaskorna och skär på honom för att det ska vara bevisat.

Hur ska en våldtäkt, en misshandel, ett rån, ett mord etc någonsin kunna bevisas att det skett och hur det skett, om bild på händelsen är ett "måste" för åtal och förhoppningsvis en fällande dom?

--

Alltså, det här måste vara en av de mest sinnessjuka trådarna på länge här inne, är folk verkligen såhär ignoranta och världsfrånvända som de framstår? O_o

Båda sidorna var ju just alfahannar som skulle befästa sin dominans. Jag undrade bara hur det vara bevisat att inte personen skar sig på flaskorna som gått sönder och att glaset var på marken, man måste rimligtvis ha bild på att de faktiskt håller i flaskorna och skär på honom för att det ska vara bevisat.
Spelar det någon roll om personerna skar sig på glas som någon håller i eller om det är avsiktligt planterats där?

Och nej det krävs inte bildbevis på brott för att någon ska fällas för det, det vore absurt att behöva frikänna alla där bildbevis saknas.

Spelar det någon roll om personerna skar sig på glas som någon håller i eller om det är avsiktligt planterats där?

Och nej det krävs inte bildbevis på brott för att någon ska fällas för det, det vore absurt att behöva frikänna alla där bildbevis saknas.
Det där med planterats låter inte värt att lägga vikt vid. Åklagaren har förklarat att det som gör att han inte väckte åtal för grov misshandel bl a är att händelseförloppet var så snabbt.

Jag har inte hängt med till 100% - men jag undrar om flaskan kan vara en svag punkt i åtalet. Visserligen lär nog inte rätten gå på att han rullat sig fram och tillbaka på glasskärvorna för att ådra sig de skador han fått. Men har åklagaren slagit fast vem av de tre som skadade honom med flaskan?
Kan nog svara mig själv. Det verkar som åklagaren kör på ”tillsammans och i samråd”.

”I stämningsansökan framgår att åklagaren anser att ASAP Rocky och de två vännerna ”tillsammans och i samförstånd misshandlat målsäganden med slag och sparkar”.
– Vid misshandeln har slag utdelats med en hel och/eller delar av en glasflaska. Målsägande har legat på marken under större delen av misshandeln, skriver Daniel Suneson.” (Expressen)

Det där med planterats låter inte värt att lägga vikt vid. Åklagaren har förklarat att det som gör att han inte väckte åtal för grov misshandel bl a är att händelseförloppet var så snabbt.
Med planterats menar jag att man på något sett lyckats kasta flaska/glasskross i samband med misshandeln. Jag ser ingen anledning att lägga vikt vid det men utifrån scenariot så måste någon skurit honom alternativt han skurit sig på glass som kommit på plats i efterhand. Det fanns inget glas på platsen när han kastades. Och skadorna finns dokumenterade direkt efter slagsmålet. Och som du säger gick det snabbt och på något sätt har skadorna uppkommit.

Jag har ingen aning, var bara tvungen att bemöta det fullständigt orimliga påståendet om krav på bildbevis.

Ja, jag förstod väl det egentligen, jag funderade mest vidare på flaskan men hittade ju svaret.
Jag har för mig att det syns på filmerna att flera av dem höll i flaskor innan misshandeln, och att man kunde matcha splittret som ligger på marken efter misshandeln med flaska som någon av dem håller i innan. Finns bilder i FUP.

Jag har för mig att det syns på filmerna att flera av dem höll i flaskor innan misshandeln, och att man kunde matcha splittret som ligger på marken efter misshandeln med flaska som någon av dem håller i innan. Finns bilder i FUP.
Aha, jag förstår. Då bör det finnas stöd för tillsammans och i samråd i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka