Menar du att Sverige ska passa lagarna efter personernas uppväxt eller vad är syftet? Och hur i så fall?Då jag inte citerar @sjoberga direkt nu så hoppas jag att det inte blir fel annars pudlar jag, men sjöberga skrev något om att de som brukar våld här( utifrån komna antar jag att det menas) kan hålla sig "annorstädes". Han menade då ASAP.
Då var min menade fråga om det gällde alla? och tänkte då på den som blev misshandlad. Jo han fick lite blessyrer MEN har själv misshandlat andra personer, och då var min enkla fråga om sjöberga tycker att även denna person ska vara "annorstädes"? alltså förpassas till sitt hemland.
Blurret om barndomstrauman var menat som att båda dessa två kanske ? är födda in i våld av olika slag.
Jag menar följande: Det är lätt att sitta i Sverige och ha fötts in i bra förhållanden och möjligheter och mena att man alltid, sedan liten, varit emot och reagerat på våld. ( ja det är en väldigt bra egenskap)Jag menar det är lätt och att göra det enkelt för sig när födsel in i våld, droger, (gatu)krig, gäng, kriminalitet faktiskt under barndomen är det enda som känns till.
Och menade då att många amerikanska rappare fötts in i det, hur det är med ASAP vet jag inte.
Som min bekant och rapexpert sa en gång ( dock på den tiden rappen blev stor typ när Eminem slog igenom), de lever hårt och kort. Alltså farligt.
Jag förstår inte kopplingen till diskussionen.