Leif GW har blivit senil eller så anser han verkligen det här och skrämmer skiten ur mig, med tanke på hur många som läser vad han skriver.
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-lat-mig-beskriva-asap-rockys-offer/
Han menar alltså, på allvar, att:
1. Målsägandes hörlurar som blev förstörda vid tillfället är stulna (utan att han har någon som helst bevis för det).
2. Målsägande verkar påtänd, återigen utan någon bevisning för det. Och att han jobbar hårt för att få skadestånd. Några anspråk från målsägande har inte lagts fram.
3. Direkt citat: De rättsvårdande myndigheterna kommer även att behandla honom [målsägande] och hans kompis med allt tänkbart framtida överseende
ända till dess att de begår något riktigt djävulskap som kvalificerar dem för såväl medias löpsedlar som en längre tid på någon av våra säkerhetsanstalter. Det vet jag, i kraft av samma empiriskt grundade yrkesskada. Som fd polis
vet han alltså att målsägande kommer att begå brott i framtiden. Han borde dela med sig av sina siarekunskaper till fd kolleger så de kan förhindra brottslighet.
4. Återigen direkt citat: I polisens förundersökning noterar jag att
vårt brottsoffer har en intressant tatuering på halsen och i samma veva hör en god vän till mig av sig och berättar att den påminner starkt om en tatuering som han eller hon sett på Hizbollah-krigare. En av USA terroriststämplad shiamuslimsk organisation.
Hade jag och min vän haft tillgång till originalbilderna och de i sammanhanget vanliga tekniska hjälpmedlen hade det som återstår fram till att bekräfta eller förkasta varit en smal sak. Och vad är det som får mig att tro att Donald inte hämmas av sådant.
Alltså baserat på att målsägande har en tatuering som
påminner om något som setts på en Hizbollah krigare så skulle utredningens inriktning varit en annan, implicit att målsägande skulle pekas ut som förövare och ASAP Rocky inte anklagas trots den tekniska och vittnesmålsbevisning som finns eftersom målsägaren är en drogmissbrukande, terrorist brottsling.
Alla är lika inför lagen, förutom vissa som uppenbarligen inte är det enligt Leif GW.