Å de blev ännu en Böckmann

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nut_Breaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 847
N

Nut_Breaker

Jaha ja, vad säger man?
Inte bara dottern som växer ur sina ponnyn och ska ha ett snäpp större emellanåt. Nu är de D Ponny samt stor häst som gäller.

Inte nog ner det...TRANSPORTEN blev helt plötsligt för liten och fick göra ett akut inköp av en hästransport, tur det var Falsterbo veckan med kampanjer på flertalet märken trodde jag. Men köpte den inte på Falsterbo pga säljarnas tjöööötande om at deras vagnar var bäst å snackade skit om varandra:devil:.

Eftersom jag har haft e antal transporter under mina dagar och dom två senaste har varit Böckmann, så vet jag vad jag letade efter och klippe till på en Big Master med den nya CRF fjädringen och ett enormt sadelskåp och givetvis alu fälgar....
Allt lull-lull eller Bling-Bling som jag kallar det ingick också, samt lie x-tra som fanns som tillval. Priset blev mycket bättre än kampanjerna på Falsterbo:bow:.
En svart med silvertak fick det bli, tyckte den passade perfekt till min frus svarta XC70 som får dra 2100kg. Å min dotter får med plats med sin utrustning samt att pollarna får de bekvämt där bak.

Som jag läst runt på forumet så finns de delade åsikter om ALLA transporter och jag kan bara hålla med. Klart man tycker ens egna märke är bäst.
För min del blev de en Böckmann pga jag inte haft några problem med dom = Låg servicekostnad, bekväma, hållbara, håller färgen och skicket och sen kommer de bästa.....Bra andrahandsvärde och riktigt attraktiva.

Har jag fel?
Har jag säkert.

Sv: Å de blev ännu en Böckmann

Jaha ja, vad säger man?
Inte bara dottern som växer ur sina ponnyn och ska ha ett snäpp större emellanåt. Nu är de D Ponny samt stor häst som gäller.

Inte nog ner det...TRANSPORTEN blev helt plötsligt för liten och fick göra ett akut inköp av en hästransport, tur det var Falsterbo veckan med kampanjer på flertalet märken trodde jag. Men köpte den inte på Falsterbo pga säljarnas tjöööötande om at deras vagnar var bäst å snackade skit om varandra:devil:.

Eftersom jag har haft e antal transporter under mina dagar och dom två senaste har varit Böckmann, så vet jag vad jag letade efter och klippe till på en Big Master med den nya CRF fjädringen och ett enormt sadelskåp och givetvis alu fälgar....
Allt lull-lull eller Bling-Bling som jag kallar det ingick också, samt lie x-tra som fanns som tillval. Priset blev mycket bättre än kampanjerna på Falsterbo:bow:.
En svart med silvertak fick det bli, tyckte den passade perfekt till min frus svarta XC70 som får dra 2100kg. Å min dotter får med plats med sin utrustning samt att pollarna får de bekvämt där bak.

Som jag läst runt på forumet så finns de delade åsikter om ALLA transporter och jag kan bara hålla med. Klart man tycker ens egna märke är bäst.
För min del blev de en Böckmann pga jag inte haft några problem med dom = Låg servicekostnad, bekväma, hållbara, håller färgen och skicket och sen kommer de bästa.....Bra andrahandsvärde och riktigt attraktiva.

Har jag fel?
Har jag säkert.

Spelar det någn roll, du har ju redan köpt den... Frun och dottern blir säkert nöjda, det är ju inget budgetsläp direkt.

För oss blev det på tok för trångt mellan frambom och sadelkammare, därför valde vi bort Böckmann. Dessutom tyckte vi att väggen mellan hästutrymmet och sadelkammaren var för vek.

Alla har olika preferenser och väljer utifrån dessa.

För oss blev det på tok för trångt mellan frambom och sadelkammare, därför valde vi bort Böckmann. Dessutom tyckte vi att väggen mellan hästutrymmet och sadelkammaren var för vek.

Alla har olika preferenser och väljer utifrån dessa.

Håller med om att det varit lite trångt mellan frambom/sadelkammare, men fungerat hyffsat då vi kört C-D ponny. Men Böckmann har tänkt till där och gjort den större på Comfort samt Master modellen idag.
Big Masern har inte detta problem, om inte foderhinken är på plats vill säga.

Väggen till sadelkammaren är armerad och lite flexibel för att spara vikt, samt för att inte spricka om det nu skulle vara så att de blir en spark eller dylikt på den..

Valet blev det de blev och gillar deras nya "uppgraderade" CRF chassi, kostar 6000:- extra men säljaren bjöd på detta "Tog väl igen de på nått annat".
Givetvis monteras en Horsecam i denna också då jag haft de i min förra transport och tycker det är ett bra tillbehör.

Komfortchassie WCF ska det givetvis vara.... CCF standard. Sorry!

Senast ändrad av en moderator:

Som sagt: alla har sina preferenser och kravspecar, för oss var det på tok för trångt och vi var heller långt ifrån nöjda med väggen till sadelkammaren.

Allt handlar om vad man vill ha och vad man behöver.

Vad spännande! Jag har aldrig haft Böckmann men står precis i valet och kvalet att köpa en Böckmann Comfort eller ett Umesläp B50.
De två jag bestämt mig för är ju totalt olika. Det Umesläp jag tänker på är ett för baklängesåkning och således lastar man i fram och ur bak. Massor med plats för hästen och tävlingsskåpet. Ingen sadelkammare i B50 dock, men en hel del andra fördelar.

MEN, har verkligen fallit för Böckmann och deras otroligt snygga släp! Jag funderar på den stora Artline dekorationen på ett nytt silverfärgat Böckmann i sådana fall.
Har nu unghäst och i då vet man ju inte alls vad man kommer att behöva för typ av släp...Vill dock ha ett eget släp och börja lastträna, och att ha om det behövs åkas någonstans. Som alltid när man lånar av andra kan det hända saker och jag vill på så vis börja med ett eget.

Men man undrar hur mjuka "bakluckan" funkar i kyla? Bor i Norrbotten...
Och hur funkar glasfibersläp i kyla?
Vi har ju extremt kalla vintrar här uppe i Norrbotten, ungefär som ni alla hade i vintras men mest hela tiden...alla vintrar, och längre tid dessutom. Kan det vara en slump att "alla" här uppe har Umesläp? Varför finns så få glasfibersläp här månntro?
Har haft Värmlandsvagn och Kylinge, men vill nu prova antingen Böckmann eller Umesläp. Jätteroligt att höra mer om Böckmann om någon som har dessa vill skriva hur det släpet funkar, kanske du som startade tråden som haft två tidigare, och gärna andras erfarenheter! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka