Fresubin

Trådstartare
Jaag har ett fast jobb men jag trivs inte, om jag söker jobb som är som timvikarie eller en anställning som är tidsbegränsad och får tjänsten. Kommer jag ha rätt att ta av mina akassedagar dom dagar jag inte är vikarie, eller den dagen den tidsbegränsade anställning tar slut?

Jag vet ju att man blir avstängd från a-kassan i några månader om man säger upp sig själv, så därför undrar jag om det blir samma grej om om jag säger upp mig och väljer en tjänst som är "sämre" och inte en tillsvidareanställning. Tycker dom då att jag orsakat min egen arbetslöshet sedan?

Av en anledning så har jag inte möjlighet att fråga akassan detta, därför frågar jag här och hoppas någon vet. Jag har försökt att söka på internet, men hittar inget om det.

Jag har en vän som fick 3 mån karens när hon sade upp sig, så det kan nog vara värt att kolla. Menar du timvikarie på heltid, eller ska du stämpla på deltid?
Jobbar du heltid en period på "nya" jobbet och de sedan avslutar din anställning borde reglerna medge stämpling.

Jag har en vän som fick 3 mån karens när hon sade upp sig, så det kan nog vara värt att kolla. Menar du timvikarie på heltid, eller ska du stämpla på deltid?
Jobbar du heltid en period på "nya" jobbet och de sedan avslutar din anställning borde reglerna medge stämpling.

Om du säger upp dig för att stämpla har du tre månaders karens.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 376
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år... 2
Svar
20
· Visningar
1 921
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 288
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?