Å så var det dags för julklapps"utdelning" på jobbet

On Topic så tycker jag det är BÄTTRE att inte få den personligt av chefen. Jag vill inte tacka CHEFEN för något jag får av FÖRETAGET.

Och det är ju inte CHEFEN som ger utan företaget. Varför då låta chefen överlämna? Särskilt konstig blir önskan om man inte ens gillar utdelaren....
 
On Topic så tycker jag det är BÄTTRE att inte få den personligt av chefen. Jag vill inte tacka CHEFEN för något jag får av FÖRETAGET.

Och det är ju inte CHEFEN som ger utan företaget. Varför då låta chefen överlämna? Särskilt konstig blir önskan om man inte ens gillar utdelaren....

Jag har uppskattat det jag fått i julklapp när jag varit anställd (mest för att det varit vettiga saker) men det känns betydligt bättre att företaget donerar till välgörande ändamål. Det blir kletigt annars, speciellt om man inte direkt uppskattar sin chef.
 
Och vi som inte ens får julklapp från jobbet i år... Och julmackan på senaste personalmötet fick vi betala själva.
Samma här, varken julklapp eller julbord i år... lite trist, men det har varit mycket utgifter för företaget i och med skador, så förstår att de drar in på det. Lite synd att vi som sköter oss blir drabbade också bara... nåväl, klarar mig bra utan present, hittills har presenterna inte varit något jag behållt ändå och då kan det lika gärna kvitta för min del. :p
 
Sitter och funderar på varför trådar alltid spårar ur fredag vid 20-tiden... Hur är det med vinet, hensen?

drinking-wine-smiley-emoticon.gif
 
Såklart. Dumt uttryckt av mig. Jag menade att det för mig skulle kännas bättre att inte få klappen av chefen direkt. Jag skulle inte gilla att bocka och tacka för chefen, för det är ju inte chefen som ger mig julklappen. Det är arbetsgivaren.

Eller.. jag har ju svårt med det där att få saker över huvud taget. Det kanske har med det att göra.
Alltså det får ju inte gå till överdrift åt andra hållet heller.

Hos oss hämtar du din julklapp på expeditionen som är bemannad av arbetsledningen. Man får sin julklapp och ett God Jul och snackar lite skit och så fortsätter man vidare.

Vill man eller kan inte hämta sin julklapp så säger man bara till så får man den hemskickad. Det finns dom som aldrig går upp till dom gemensamma utrymmena. Även tex sjukskrivna kan vilja få sin julklapp hemskickad så dom slipper komma till jobbet bara för det. Men generellt så brukar man uppmuntras att komma till jobbet för att hämta sin julklapp så man inte tappar kontakten.

Hade företaget valt den enkla vägen ut så hade man helt enkelt bara postat julklappen.
 
Enig. Känns över lag lite konstigt att gnälla på hur man får saker, när det uppenbarligen brister på så många betydligt viktigare punkter.
Och jag finner det konstigt att så många verkar ha svårt att se hur julklappshanteringen kan vara en liten del i det stora arbetet att skapa ett bättre arbetsklimat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp