A. Waldhausen islandssadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Diggemon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 694
D

Diggemon

Är det någon som känner till en sådan sadel? Har en kompis som just köpt en sadel till sin islänning. Hon fick den väldigt billigt, 800 kr inklusive stigläder och stigbyglar. Nu är det så att jag tycker det ser ut att vara en riktigt trevlig sadel, välbyggd och gjord av bra läder, och undrar därför om någon vet något om dessa sadlar?
Var inne på deras hemsida, men hittade inget om sådant. De verkar dock tillverka sadlar åt en massa olika märken, vilket får mig att tro att det inte är någon dålig sadel hon fått tag på.
Vet du något som inte jag vet? Skriv!
Mvh
Digge

Sv: A. Waldhausen islandssadel

Ingen som vet någonting?
*puttar upp*

Jag har för närvarande en Waldhausen hoppsadel hemma för försäljning ( den är i princip redan såld ). Håller med, det verkar vara en mycket trevlig och välgjord sadel, gjord av bra material.
Vet att nypris ligger i Tyskland på 1200-1500EUR.

jag har en waldhausen hoppsadel, som är helt underbar att rida i, grymt skön. Men den var lite dyrare, kostade ca 9000:-, men helt klart värd det!!
En toppensadel, snygg oxå ;)

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 361
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Jag har hjälpt mig kompis som köpt en sadel via en auktionssite på nätet. Hon bjöd på en sadel för över 2 månader sedan och vann...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: Sammet
·
K
Utrustning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Kongur
·
K
Ridning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
4
· Visningar
1 969
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka