AA möten. Hur går dom till?

Hur kan du hantera det på ett bra sätt? Sällskap?

Sällskap hade funkat.. tyvärr hade jag inget av den varan i helgen :( nästa helg har jag dock planerat in lördag med bästis :)

Jag är extremt introvert och orkar inte riktigt alltid med sällskap heller. Speciellt inte fredagar då jag varit hypersocial på jobbet hela veckan :/
 
Sällskap hade funkat.. tyvärr hade jag inget av den varan i helgen :( nästa helg har jag dock planerat in lördag med bästis :)

Jag är extremt introvert och orkar inte riktigt alltid med sällskap heller. Speciellt inte fredagar då jag varit hypersocial på jobbet hela veckan :/

Då har du verkligen gjort ett tufft jobb i helgen, konstaterat varför det blir för svårt. Då kan du hitta lösningar på det scenariot. Ibland kan det vara bio, en promenad - bara du vet vad som kan fungera. Kanske tid att skaffa en sponsor?
 
Då har du verkligen gjort ett tufft jobb i helgen, konstaterat varför det blir för svårt. Då kan du hitta lösningar på det scenariot. Ibland kan det vara bio, en promenad - bara du vet vad som kan fungera. Kanske tid att skaffa en sponsor?

Jo :) på helgerna är jag ju tyvärr ganska låst iom hunden. Men promender funkar ju.

Måste ta reda på hur det funkar med sponsor, vet ingenting om det...
Hittade en bra pdf om det nu!
 
Att ta återfall är nog rätt vanligt i början. Prata med nån på mötet om en sponsor, det är nog skönt och bra att ha en människa att vända sig till som inom tid kommer veta din historia. Har du läst nått om stegarbetet inom AA? AA har litteratur också, den kanske kan motivera/hjälpa? Kämpa på❤️
 
Att ta återfall är nog rätt vanligt i början. Prata med nån på mötet om en sponsor, det är nog skönt och bra att ha en människa att vända sig till som inom tid kommer veta din historia. Har du läst nått om stegarbetet inom AA? AA har litteratur också, den kanske kan motivera/hjälpa? Kämpa på❤

Har sett att det finns en del litteratur. Ska kolla upp om det kanske finns att låna på biblioteket. Hade nog varit nyttigt att läsa på lite!
 
En av poängerna med sponsor, som jag förstår det, är att du kan ringa och prata med den personen när du får tankar om att kanske köpa alkohol eller dricka. Dvs innan du försätter dig i en dålig situation. Det gäller ju att försöka förebygga bakslag på alla vis man kan, så att säga. Att hitta sätt att skapa en situation där du inte får en enkel möjlighet att dricka.
 
Det är väl sponsorn man gör stegarbetet ”med” också, om man nu gör stegen. Tanken är väl också att är man kvinna, så är sponsorn också kvinna, kanske kan vara värt att nämna:)
 
Finns det inte böcker man kan beställa nånstans? 🤔
Det finns säkert att låna på biblioteket :) De flesta bibliotek har sökfunktion på nätet, där man även kan reservera böcker för att sedan bara gå och hämta dem i receptionen. Hur smidigt som helst.
 
Noll lust eller ork för möte idag, men knatade iväg ändå. På vägen dit blev det blodbad (det är inte ens dags för det??!)
Så jag fick rusa upp till en kompis jobb i stan och fixa, här var jag verkligen på g att lägga ner.

Men gick ändå efter att ha tryckt upp massor av papper 😂
Bra möte, mindre folk än tidigare. Efteråt så stod S utanför och gav mig en kram och småpratade lite.
Fint, men skitjobbigt... :(

Glad hursom att jag gick.
 
Noll lust eller ork för möte idag, men knatade iväg ändå. På vägen dit blev det blodbad (det är inte ens dags för det??!)
Så jag fick rusa upp till en kompis jobb i stan och fixa, här var jag verkligen på g att lägga ner.

Men gick ändå efter att ha tryckt upp massor av papper 😂
Bra möte, mindre folk än tidigare. Efteråt så stod S utanför och gav mig en kram och småpratade lite.
Fint, men skitjobbigt... :(

Glad hursom att jag gick.
Heja dig!
 
Noll lust eller ork för möte idag, men knatade iväg ändå. På vägen dit blev det blodbad (det är inte ens dags för det??!)
Så jag fick rusa upp till en kompis jobb i stan och fixa, här var jag verkligen på g att lägga ner.

Men gick ändå efter att ha tryckt upp massor av papper 😂
Bra möte, mindre folk än tidigare. Efteråt så stod S utanför och gav mig en kram och småpratade lite.
Fint, men skitjobbigt... :(

Glad hursom att jag gick.

Bra gjort! Heja dig ❤
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 378
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 592
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 919
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp