AA möten. Hur går dom till?

Kan vara värt att också komma ihåg att man kan ha huvudvärk, vara trött i kroppen av 14325324 anledningar :) Ibland sover man dåligt även om man sovit många timmar. Men ännu viktigare med sömn ibland kan vara kontinuitet!

Så är det ju. Det är lite drygt att det hållt i sig så länge bara. Har inte gjort annat än att vila, sova och promenera i helgen.

Nåja, det får bli en nap när jag kommer hem.
 
Det låter otroligt jobbigt med så ihållande huvudvärk, kanske kan du ringa vc och rådfråga om det finns något du kan göra?

Det sorgliga är att det ofta(st) inte finns så mycket hjälp att få för huvudvärk förutom div. smärtstillande. Om man inte har en jäkla tur och hittar nån extra bra läkare att prata med, kanske. Försöka duger förstås, men acceptera inte bara"hmm, ja du kan ju testa att ta denna tablett, eller denna, eller kombinera dessa...".

@pepp jag har haft stora problem med huvudvärk i snart 10 år, idag mycket bättre än för några år sen dock. Dvs, huvudvärk dagligen, flera år - i den stilen (med ett fåtal undantagsdagar på ett år, kanske). Det är jobbigt, drygt och svårt - och det är värt att försöka hitta hjälp i den mån det går, absolut. Men är man lagd som jag (och kanske du) och har nära till att få huvudvärk så behövs det inte stora rubbningar för att det ska bli på det sättet. Det är ju helt klart en stressande tid för dig nu, så i min värld är det inte särskilt förvånande.

Det jag hade hoppats nån hade bankat in i mitt huvud hade varit att testa att pressa mig till att sova länge, varje natt, i en längre period. Dvs minst säg, 3 veckor av 8-9 timmars sömn. Sen utvärdera, hur påverkade detta? Det är mitt råd. Det kan inte skada, men det kan hjälpa väldigt mycket, det gjorde det för mig när jag blev tvungen av andra anledningar (annan värk) att vila/mycket en period. I början fick jag alltid mer huvudvärk om jag sov mer nån natt, och slutade därmed göra det. Men jag tycker du skulle testa. 3 veckor strikt, för det KAN hjälpa väldigt mycket.
 
Det sorgliga är att det ofta(st) inte finns så mycket hjälp att få för huvudvärk förutom div. smärtstillande. Om man inte har en jäkla tur och hittar nån extra bra läkare att prata med, kanske. Försöka duger förstås, men acceptera inte bara"hmm, ja du kan ju testa att ta denna tablett, eller denna, eller kombinera dessa...".

@pepp jag har haft stora problem med huvudvärk i snart 10 år, idag mycket bättre än för några år sen dock. Dvs, huvudvärk dagligen, flera år - i den stilen (med ett fåtal undantagsdagar på ett år, kanske). Det är jobbigt, drygt och svårt - och det är värt att försöka hitta hjälp i den mån det går, absolut. Men är man lagd som jag (och kanske du) och har nära till att få huvudvärk så behövs det inte stora rubbningar för att det ska bli på det sättet. Det är ju helt klart en stressande tid för dig nu, så i min värld är det inte särskilt förvånande.

Det jag hade hoppats nån hade bankat in i mitt huvud hade varit att testa att pressa mig till att sova länge, varje natt, i en längre period. Dvs minst säg, 3 veckor av 8-9 timmars sömn. Sen utvärdera, hur påverkade detta? Det är mitt råd. Det kan inte skada, men det kan hjälpa väldigt mycket, det gjorde det för mig när jag blev tvungen av andra anledningar (annan värk) att vila/mycket en period. I början fick jag alltid mer huvudvärk om jag sov mer nån natt, och slutade därmed göra det. Men jag tycker du skulle testa. 3 veckor strikt, för det KAN hjälpa väldigt mycket.

Herregud, jag lider med dig :( har ju bara haft det kort tid och tycker det är nog jobbigt.

Ska absolut testa ditt tips med sömnen. Det kommer ju inte skada!

Min powernap idag blev 3h, vaknade just... Hade slagit av alarmet. Suck.
 
Herregud, jag lider med dig :( har ju bara haft det kort tid och tycker det är nog jobbigt.

Ska absolut testa ditt tips med sömnen. Det kommer ju inte skada!

Min powernap idag blev 3h, vaknade just... Hade slagit av alarmet. Suck.

Nejdå det är lugnt med mig. Man vänjer sig vid allt, och det är betydligt lindrigare nu senaste par åren jmf med förr. Och vi jämför ju inte med varann heller. Det är självklart att det är jobbigt för dig.

Ja, det kan inte skada iaf att sova mer en period. För att du verkligen ska kunna se om det funkar eller inte så gäller det dock att inte fuska och inte sova nån natt (vet, jävligt svårt..för mig iaf).

Inget fel med powernaps heller. Visst, kan kännas som ett vrak direkt efter, men jag har lärt mig att det är bra att sova när man kan, om man kan. Bara man inte för den skull skippar helt sömnen på nätterna!

Hoppas verkligen på att du slipper huvudvärken snart nog. Och tror nog det bara är en temporär grej om du inte hade det såhär ofta förut.

Btw inget fel att gnälla. Det är ju jävligt behövligt ibland.
 
Senast ändrad:
Detta har inte med det här att göra. Men blir operation av öra i början av december. Suck. Jag bröt ihop totalt...

Må 2021 bli ett bättre år tack.
Men alltså: GRATTIS! :heart
2021 kommer ju bli så jäkla jättebra om du haft sånt flyt att du fått en operationstid under Covid.
(i min region försöker man prioritera narkostiderna för cancer - det mesta annat är inställt tills en bit in på nästa år sedan i mars 2020)


EDIT:
förstod nu att du inte bröt ihop över att fått vänta ända till december utan över att behöva göra operationen iöht. Läste ikapp lite kring ingreppet - verkar vara en bra grej att få gjort! Se det som en del i din renovering och färd mot ett goare liv. Både kropp och själ och sådär. :)
 
Men alltså: GRATTIS! :heart
2021 kommer ju bli så jäkla jättebra om du haft sånt flyt att du fått en operationstid under Covid.
(i min region försöker man prioritera narkostiderna för cancer - det mesta annat är inställt tills en bit in på nästa år sedan i mars 2020)


EDIT:
förstod nu att du inte bröt ihop över att fått vänta ända till december utan över att behöva göra operationen iöht. Läste ikapp lite kring ingreppet - verkar vara en bra grej att få gjort! Se det som en del i din renovering och färd mot ett goare liv. Både kropp och själ och sådär. :)

Tack! Och ja det är en väldigt bra grej och det är skitbra att jag fick tid så fort :) är väl inte jättepigg på tanken med narkos, men är man nånsin det? :D

Är dock nojjig över mitt jobb, det är inte läge att vara borta just nu egentligen. Vårat kontrakt går ut nångång i november och upphandling håller på med andra företag.
Planen där var att jag ev skulle gå över till det nya företaget och fortsätta hos kunden som vanligt.

Nu har jag ingen aning!
 
Så är det ju. Det är lite drygt att det hållt i sig så länge bara. Har inte gjort annat än att vila, sova och promenera i helgen.

Nåja, det får bli en nap när jag kommer hem.
Bra att du är snäll mot dig själv just nu :love:
Kanske massage kan hjälpa mot huvudvärken? Troligt att du har spänningar i axlar och nacke, med tanke på att din kropp antagligen stretar emot lite när den ska släppa beroendet..
Du gör ett fantastiskt jobb🥰
 
En vän opererades för det för nästan exakt ett år sen.
Hon behövde hjälp med hårtvätt veckorna direkt efter men säger sig ha fått högre livskvalitet eftersom hon hör ordentligt nu 😅

Det låter ju lovande! :)
Min hörsel hade blivit ännu sämre på bara 1 år...

Får be mamma om hjälp med håret 😂
 
Bra att du är snäll mot dig själv just nu :love:
Kanske massage kan hjälpa mot huvudvärken? Troligt att du har spänningar i axlar och nacke, med tanke på att din kropp antagligen stretar emot lite när den ska släppa beroendet..
Du gör ett fantastiskt jobb🥰

Ja jag har inte orkat ta tag i att boka tid... har en del låsningar känner jag.

Tack :heart tycker ju att första veckan gick oroväckande bra, det är ju NU det är jobbigt :D
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 793
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 646
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp