Aaaah försvunnet word-dokument!?

strawberrysylt

Trådstartare
Något datasnille här??

jag satt nyss o ändrade massa i en lab-rapport o brukar va jättenoggrann me o spara. Stängde ner o skulle skicka till min lab-partner, men nu finns den inte?!?!

Vart kan jag hitta den? För de kan jag väl, snääälla?


//r
 
Du borde kunna öppna nyligen redigerade dokument i Word? I så fall kan du ju öppna arbetet där och klicka "Spara som..." och där ser du var arbetet har sparats, alternativt så väljer du själv var du vill spara det. :)

Kan tillägga att jag inte längre har Word, så jag är inte 100 % säker, men det borde fungera. :)

Lycka till!
 
=( Jag fick dokumentet skickat till mig av lab-partner, ändrade i det och döpte om det, trodde jag. Men när jag gör så, går till senast redigerade, finns inga av mina ändringar med =( o den heter de namnet hon gett den. Asså jag döpte ju om den, så den skulle bli sparad... =,(.

//r
 
@strawberrysylt
Har du sparat det någonstans på din dator? Jobbar du i Word (Office-paketet) eller i Google Docs? Har du auto-save i din ordbehandlare?

Om du har sparat dokumentet på datorn men inte kan hitta det så sök på hela eller en del av filnamnet i hela datorn så borde det dyka upp. Men det låter som att du gått in i dokumentet, redigerat filnamnet (kan du minnas hur du gjorde när du ändrade filnamnet?), ändrat i texten och sedan stängt ner.I så fall är det inte säkert att dina ändringar sparades alls.
 
Jag har Office Word. Jag döpte om dokumentet till ett namn som jag inte använt innan alls och har provat att söka efter det, men det finns inte =,( Så tyvärr blev nog mina ändringar inte alls sparade. Fan, jag som brukar vara superdupertrippel-noggrann. Är väl bara o göra om skiten. Men det kunde vart värre.

Tack för hjälpen.

//r
 
Jag har Office Word. Jag döpte om dokumentet till ett namn som jag inte använt innan alls och har provat att söka efter det, men det finns inte =,( Så tyvärr blev nog mina ändringar inte alls sparade. Fan, jag som brukar vara superdupertrippel-noggrann. Är väl bara o göra om skiten. Men det kunde vart värre.

Tack för hjälpen.

//r

Vad typiskt! :( Hoppas att det inte var hur mycket jobb som helst, det är hemskt när man måste göra om såna saker.

Men ett tips, kolla om det finns någon auto-save-funktion, det räddar mycket. Om man t.ex. skriver i Google docs och har internetuppkoppling så sparas allt under tiden, automatiskt - så smart! Framför allt om man har en opålitlig dator som helt plötsligt bara dör :cautious:.
 
Det var ganska mycket, men inte oöverstigligt mycket sådär så jag gråter, bara irriterad. Hur ser jag om det finns någon sån funktion?

//r
 
Bilagor till mail kan ibland hamn i en temp-katalog om man ändrar i dem och sparar. Kolla om du har nån sån på din hårddisk eller om du har en hemkatalog på en filarea.
 
Nu har jag hittat dokumentet i temp, men när jag vill klicka fram det kommer det upp om jag vill ersätta befintlig fil (det vill jag väl inte??), spara ändringar under annat namn eller sammanfoga ändringar i den befintliga filen?

Ska jag välja det sista eller hur ska jag göra??

//r
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har precis köpt ny laptop, en Asus, som ska användas till studier. Jag tecknade en bas premuneration på Word eftersom jag kommer...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: Elo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 120
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 568
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 870
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp