åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

Tinuri

Trådstartare
tog några videosnuttar idag med kameran, då jag satte in dem på datorn så kunde man inte se dem för de var i fel format.. nåå har två andra filmklipp som jag har tagit med våran äldre kamera som går att se som var i formatet AVI.. ändrade till det och nu kian man höra filmklippet.. men inte se det? :crazy: :confused: fattar noll!

sen så tänkte jag att ma kanske ändå såg det om jag skulle importera det till windows movie maker, men då jag försökte få det dit så stog det bara "Det går inte att importera filen ... eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen.
"


gaah! vill ju bara gööra en liten film och så bliir det såhäär jävla svårt för min hjärna!! hjälp om hur jag skall fortsätta tack :D
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

alltså i vilket format blev didär filmerna? ;)
Jag har ett program som jag ha ladda ner där man kan ändra format på filmerna. :)
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

jpg.. tror jag :P

alltså jag kan ladda upp dem på photobucket.. men inte till windows movie maker..
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

jpg e ju en bildfil ;)

mina filmer från gamla kameran blev ti .MOV o dom gick int att importera ti Moviemaker. Då ladda ja ner ett program så di gick att laga om ti .AVI o då gick de att importera :D
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

Vad har du för program till att visa filmen i? testa VLC om du inte har det annars, det brukar kunna läsa de flesta filmformat
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

ja just de va AVI ja hadd ;D funkar ändå int..


haha vad är en manual för ngt?? :rofl: vet int var den e
 
Sv: åååhh, vaarför skall det vara så svårt??

:roll: haha rätta takter :D vad är det för kamera då, ska kolla åt dig :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står: Det...
Svar
6
· Visningar
2 796
Senast: MinIan
·
IT & mobiler När jag ska redigera ett filmklipp som jag har laddat över från min digitalkamera som är en Pentax, så går det inte. Det kommer upp ett...
Svar
2
· Visningar
1 687
Senast: Stalker
·
C
IT & mobiler Vi har ju använt Pinnacle Studio 8 tidigare, men gått över till Windows Movie Maker då Pinnacle är så himla buggigt *suckar*. Måste ju...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp