Film från Iphone till Movie Maker?

doleron

Trådstartare
Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står:

Det går inte att importera filen C:\Users\linnea\Desktop\IMG_1214.MOV eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen.

Vad är det för codec? Hur gör man? :confused:
 
Sv: Film från Iphone till Movie Maker?

Eftersom Apple och Microsoft inte har samma filtyper måste man konvertera appelformatet till Pc format innan den kan läsas av moviemaker. Själv använder jag Leawo AVI converter. Finns att ladda ner gratis på nätet. Likadant är det åt motsatt håll. Tex om du ska lägga in en film från PC:n till din Iphone. Då måste du konvertera åt andra hållet. :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Film från Iphone till Movie Maker?

Eftersom Apple och Microsoft inte har samma filtyper måste man konvertera appelformatet till Pc format innan den kan läsas av moviemaker. Själv använder jag Leawo AVI converter. Finns att ladda ner gratis på nätet. Likadant är det åt motsatt håll. Tex om du ska lägga in en film från PC:n till din Iphone. Då måste du konvertera åt andra hållet. :-)

OBS! Nu ANTOG jag att du har en Iphone. Har du Android vet jag inte hur man gör... ;-)


Det har jag aldrig råkat ut för att behöva konvertera :eek:!? Jag har en Iphone och en PC, och det enda jag gör för att få över filmerna i datorn för att kunna titta och använda dem i movie maker är att sätta i sladden och importera filmerna :confused:?

Har jag bara tur :p? Eller har jag kanske något konverteringsprogram som går in automatiskt?
 
Sv: Film från Iphone till Movie Maker?

jag har ingen iphone, men jag måste konvertera dem till avi tror jag det heter för att kunna öppna dem i movie maker :p
 
Sv: Film från Iphone till Movie Maker?

Tack för tipset! Har testat med en konverterare, men det tog över 5 timmar att konvertera två korta (2-3min) snuttar och det funkade ändå inte :cool:
Men då ska jag testa med den du tipsade om istället.
 
Sv: Film från Iphone till Movie Maker?

jag blev så less på alla dessa gratis konverterare, så jag köpte mig en egen över internet, den fungerar felfritt och konventerar vad jag vet allt väldigt snabbt ^^
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 513
IT & mobiler jag har många gånger försökt göra i ordning filmer på datorn i movie maker, bilder och ljud går bra att importera, men när jag försöker...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: Buck
·
IT & mobiler Har nyss köpt mig en sony xperia s och har några film snar som jag skulle vilja redigera i windows movie maker 2011 men när jag drar...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Moltke
·
M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp