Bukefalos 28 år!

Mazarinen

Trådstartare
När jag ska redigera ett filmklipp som jag har laddat över från min digitalkamera som är en Pentax, så går det inte. Det kommer upp ett felmeddelande som ser ut såhär:

Det går inte att importera filen ****** eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen.

Vad är en codec-fil?
Finns det flera olika?
Hur vet jag vilken codec-fil som jag behöver?
Vart kan man ladda hem dom (gratis)?

I need help, jag förstår nada!!
 
Sv: Codec-fil

Codec är en sammandragning av coder/decoder. Dvs en eller flera filer som gör att man kan spela upp/spara filmer i ett visst format.

Det finns många olika, så vilken du behöver beror på vilket format du har på filmen.

Var du kan ladda hem den/de du kan tänkas behöva beror på formatet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står: Det...
Svar
6
· Visningar
2 801
Senast: MinIan
·
M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: hvala
·
IT & mobiler Vet att de är riktiga för jag har tittat på dem. Plötsligt går de inte att öppna på någon dator här hemma??? Min vännina kan öppna de i...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: mag
·
M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 824
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp